کد خبر: ۲۹۱۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

ادعای عباس درباره تشکیل کشور مستقل غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حماس را به برگزاری مذاکرات جداگانه با اسرائیل درباره تبدیل نوار غزه به یک کشور مستقل متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفت: مقام‌های فلسطینی حماس را به برگزاری مذاکرات جداگانه با اسرائیل در تبدیل نوار غزه به کشوری مستقل متهم می‌کنند. این پروژه "تشکیل کشور در مرزهای موقت" نام دارد و به واقع پروژه‌ اسرائیلی است اما متاسفانه حماس درباره این پروژه با اسرائیل گفت‌وگو می‌کند.

عباس توضیح داد که هسته اصلی مذاکره میان اسرائیل و غزه در اصل تبدیل نوار غزه به یک کشور مستقل است و اسرائیل در این مورد به صورت نسبی از کرانه باختری عقب می‌نشیند اما در همین حال، کنترل خود را بر بخش‌هایی از کرانه باختری تثبیت می‌کند.

وی افزود: مساله وضعیت بیت‌المقدس و آوارگان هرگز به مذاکره گذاشته نمی‌شود. این پروژه‌ای است که حماس و اسرائیل دارند درباره آن بحث می‌کنند.

رئیس تشیکلات خودگردان فلسطین درباره نخستین شکایت از جنایات اسرائیل به دادگاه بین‌المللی کیفری نیز سخن گفت و اعلام کرد: تشکیلات خودگردان فلسطین در اول آوریل 2015 به عضویت کامل دادگاه بین‌المللی کیفری درآمد و ما هم اکنون خودمان را آماده می‌کنیم تا اولین پرونده‌های جنایی را در این باره مطرح کنیم. ما نمی‌خواهیم بدون مطالعه کامل یا تحقیقات عمیق پرونده‌ای را به جریان بیندازیم. ما دو پرونده بنیادین را درباره فعالیت‌ شهرک‌سازی اسرائیل و تهاجمات علیه فلسطینی‌ها آماده می‌کنیم.

وی به زمان و تاریخ دقیق برای ارایه این پرونده به دادگاه اشاره نکرد و تنها گفت: هر زمان که مطالعه ما تمام شود و اسناد آماده شود پرونده‌ها را ارایه می‌دهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین قرار است در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در مسکو که نهم مه سال جاری میلادی برگزار می‌شود شرکت کند و در این باره به اسپوتنیک گفت: من به صورت مکرر در این مراسم شرکت کرده‌ام.

به گزارش ایسنا، در این مراسم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و استفان لوفن، نخست وزیر سوئد نیز شرکت دارند.

محمود عباس همچنین در این مصاحبه اعلام کرد: من به دنبال یک ائتلاف بین‌المللی برای تشکیل یک کشور مشروع فلسطینی هستم. دولت فرانسه درحال حاضر پروژه قطعنامه مربوط به تشکیل کشور مستقل فلسطین را در دست بررسی دارد. کمیسیون عرب با وزرای امور خارجه شش کشور عربی باید به توافقی با فرانسه دست بیابند. البته تصویب این قطعنامه سخت است چون آمریکا می‌تواند از حق وتوی خود در شورای امنیت استفاده کند. اگر اسرائیل و آمریکا صلح بخواهند می‌توان بر اساس قوانین بین‌الملل صلح برقرار کرد. اما آن‌ها خواهان صلح نیستند و این خود مشکل است. من به روسیه می‌روم تا با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه این کشور برای دریافت حمایت از قطعنامه گفت‌وگو کنم. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین