کد خبر: ۲۹۱۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

ظریف وارد مادرید شد

وزیر امور خارجه ایران در این سفر که نخستین دیدار اروپایی وی پس از مذاکرات لوزان سوئیس است، نشستی را در خانه آمریکا با نخبگان سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و سفیران خارجی مقیم مادرید دارد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دعوت «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» همتای اسپانیایی خود برای انجام سفری یک روزه وارد مادرید شد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه کشورمان با هدف توسعه روابط دوجانبه و همچنین در پاسخ به سفر همتای اسپانیایی(اسفند 92 به ایران) به این کشور اروپایی سفر کرده است.

سفر وزیر امور خارجه اسپانیا به تهران پس از سال 2004 ، نخستین سفر مقام های کشور اسپانیا به ایران تلقی می شد.

براساس برنامه تعیین شده، قرار است ظریف امروز(سه شنبه) با «ماریانو راخوی» نخست وزیر، «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو»، وزیر خارجه، «خسسوس ماریا پوسادا» رییس کنگره نمایندگان و «لوئیس د گیندوس» وزیر اقتصاد دیدار و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران در این سفر که نخستین دیدار اروپایی وی پس از مذاکرات لوزان سوئیس است، نشستی را در خانه آمریکا با نخبگان سیاسی، اقتصادی، رسانه ای و سفیران خارجی مقیم مادرید دارد.

ظریف روز دوشنبه به دعوت همتای قزاق خود وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد. وی در آستانه با «نورسلطان نظربایف» رییس جمهوری، «یرلان ادریس اف» همتای قزاق خود و رییس مجلس سنای آن کشور دیدار کرد.

ظریف بعد از دیدار با ایرانیان مقیم آن کشور و سخنرانی در دانشگاه آستانه، عازم مادرید شد.

اسپانیا از ژانویه گذشته برای یک دوره دوساله به عضویت غیردائم شورای امنیت درآمده و ریاست کمیته نظارت بر تحریم های ایران را بر عهده گرفته است.

وزیر امور خارجه در ادامه سفر خود، از مادرید به لیسبون پایتخت پرتغال می رود.

براساس گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، سفر ظریف به مادرید و لیسبون در پاسخ به سفر همتایان اسپانیایی و پرتغالی به تهران و با هدف توسعه روابط دوجانبه انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین