کد خبر: ۲۹۱۹۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

نجات دختربچه ١٠ ساله از چنگال مرد متجاوز

يك جوان افغاني كه دختربچه‌اي ١٠ ساله را به بيابان‌هاي اطراف خاورشهر تهران كشاند تا مورد آزار و اذيت قرار دهد با رسيدن به موقع بستگان كودك در انجام نقشه شوم خود ناكام ماند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اعتماد، نهم فروردين امسال مردي ميانسال به كلانتري ١٧٧ خاورشهر رفت و به ماموران گفت اعضاي خانواده‌اش پسري ١٨ ساله از اتباع افغانستان را دستگير كرده‌اند كه قصد داشته با ربودن دختر بچه‌اش او را مورد آزار و اذيت قرار دهد.

با ثبت اين شكايت و همزمان با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «آدم‌ربايي» و ارسال آن به پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ، متهم نيز به كلانتري منتقل و روند رسيدگي به پرونده به جريان افتاد.

پدر مريم ١٠ ساله در شكايت خود به كارآگاهان گفت: روز حادثه براي رفتن به جشن عروسي يكي از بستگانم آماده شده بوديم. طرف‌هاي ساعت ١٧ بود كه مريم را به خانه مادربزرگش فرستادم تا با او به عروسي بيايد. اما وقتي ديدم خبري از او نشد خودم به خانه مادرم رفتم اما او به من گفت كه مريم به آنجا نرفته است. به‌شدت نگران شده بودم كه ناگهان برادرم با من تماس گرفت و گفت كه دخترم را از دست يك آدم‌ربا كه قصد داشت او را به بيابان‌هاي اطراف خاورشهر ببرد نجات داده‌اند و آدم‌ربا را نيز دستگير كرده و به كلانتري برده‌اند، من هم وقتي اين خبر را شنيدم به سرعت خود را به كلانتري رساندم.  مريم توسط دو نفر از بستگانش به شكل معجزه‌آسايي نجات يافته بود. آنها كه داشتند به‌طور اتفاقي از محل ربودن مريم رد مي‌شدند او را ديده و نجاتش داده بودند

. آنها در جريان بازجويي‌ها درباره نجات دختربچه به ماموران گفتند: ما داشتيم از روستا بيرون مي‌رفتيم كه از دور جواني را ديديم كه مريم را بغل كرده و مي‌خواهد او را به زور به بيابان‌هاي اطراف روستا ببرد. مريم مدام گريه مي‌كرد. وقتي اين صحنه را ديديم به سرعت خود را به او رسانديم و با آدمربا درگير شديم و مريم را نجات داديم. بعد از آن با عموي مريم تماس گرفتيم و سه نفري آدمربا را به كلانتري برديم.

 همزمان با ثبت اظهارات شاكيان پرونده، بازجويي از متهم در اتاق بازجويي به جريان افتاده بود. او در ابتدا خود را تبعه ايراني معرفي كرده بود و قصد داشت خود را بيگناه نشان دهد اما در ادامه رسيدگي به پرونده مشخص شد كه او جواني ١٩ ساله از اتباع افغانستان است كه پيش از اين سابقه ارتكاب به سه فقره جرايم مرتبط با «كودك ربايي منجر به آزار و اذيت» را در پرونده خود داشته و دوبار روانه كانون اصلاح و تربيت شده و يك بار هم پشت ميله‌هاي زندان رجايي‌شهر افتاده است. او كه در ابتدا قصد گمراه كردن مسير پرونده را داشت، به ماموران گفت كه روز حادثه به دليل مصرف مشروبات الكلي حالت عادي نداشته اما در ادامه تحقيقات اعتراف كرد كه هنگام ربودن مريم هيچ گونه مشروباتي مصرف نكرده و تنها براي انجام نقشه شوم خود مريم ١٠ ساله را ربوده است.

او در جريان بازجويي‌ها به ماموران گفت: روز حادثه هيچ مشروبي مصرف نكرده بودم و براي اينكه دختربچه را مورد آزار و اذيت قرار دهم او را دزديدم كه ناگهان بستگان او سررسيدند و مرا دستگير كردند.

اما رسيدگي به پرونده متهم به همين جا ختم نشد و در ادامه تحقيقات پرده از جرايم ديگر او نيز فرو افتاد. در بازجويي‌ها مشخص شد كه او در زمستان سال گذشته در منطقه كهريزك اقدام به ربايش طلا و جواهرات يك دختربچه چهار ساله كرده كه با تحقيقات به عمل آمده، شاكي اين پرونده نيز شناسايي شد و دختربچه چهار ساله پس از حضور در پايگاه نهم پليس آگاهي، متهم را مورد شناسايي قرار داد.

سرهنگ كارآگاه حسين زارع، رييس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهم به كودك ربايي و سوابق وي در اين خصوص و به جهت شناسايي ديگر جرايم احتمالي، متهم براي ادامه تحقيقات در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ايراني
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
1
بگوييد برادران افغاني مورد توجه بعضيها كه كارگران افغاني را به كارگران ايراني ترجيع مي دهند واز آنها دفاع مي كنند به نظر من بايد اعدام شود آخه يه دختر بچه ده ساله چه گناهي كرده كه گرفتار همچون سگاني ميشه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
3
بفرستینش بره افغانستان
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
3
همش مرتکب سرقت و کودک آزاری میشه و آزادش می کنید در اجتماع دوباره مرتکب شود بد میگن نژاد پرستیم خوب این انگل را بفرستید افغانستان حتما باید آدم بکشد تا کاری کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین