کد خبر: ۲۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

توتال: پس از لغو تحريم‌ها به ايران مي‌آييم

مديرعامل توتال اعلام کرد: ايران دومين ذخاير گازي جهان پس از روسيه را در اختيار دارد و به محض برداشته شدن تحريم‌ها به ايران مي‌آييم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پرس‌تي‌وي، توتال اعلام کرد که نمي‌تواند پتانسيل‌هاي گاز طبيعي ايران را ناديده بگيرد و به محض برداشته شدن تحريم‌ها، بازگشت به اين کشور را مد نظر دارد.

پاتريک پويانه مديرعامل توتال در روسيه در جمع خبرنگاران گفت، ايران دومين ذخاير گازي جهان پس از روسيه را در اختيار دارد و به محض برداشته شدن تحريم‌ها ما بازگشت به اين کشور را مدنظر خواهيم داشت.

پويانه ادامه داد، توتال به همراه روسيه و شرکاي آسيايي، اداره يک پروژه گازي را طي سال‌هاي 1995 تا 2000 در ايران برعهده داشته است اما اکنون هر گونه برنامه براي بازگشت به اين کشور، در مرحله مقدماتي است.

توتال به همراه شرکت‌هاي گازپروم روسيه و پتروناس مالزي با هزينه‌اي بيش از 2 ميليارد دلار، فازهاي دوم و سوم پارس جنوبي را ايجاد کرده است. اين پروژه روزانه 50 ميليون مترمکعب گاز طبيعي و 80 هزار بشکه ميعانات گازي و مقاديري فرآورده‌هاي گازي ديگر توليد مي‌کند.

توتال همچنين در سال 1999 طي قراردادي به ارزش بيش از 300 ميليون دلار، به شرکت‌هاي Elf ايتاليا و Bow Valley کانادا براي توسعه ميدان نفتي بلال پيوست. پروژه بلال در سال 2002 تحويل داده شد و امروز روزانه 40 هزار بشکه نفت توليد مي‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین