کد خبر: ۲۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

روبات شمشیرباز!/عکس

محققان ژاپنی روبات پیشرفته ای ساخته اند که تخصص آن شمشیربازی است.
آفتاب‌‌نیوز : این روبات محصول تفکر خلاقانه گروهی از محققان در آزمایشگاه Namiki ژاپن است و به نظر می رسد تازه ترین ابتکارعمل محققان در عرصه دانش روباتیک باشد.

فناوری جدیدی که این محققان ابداع کرده اند توسط سیستم دید در شب با سرعت بالای استریو کنترل می شود. درحقیقت این سطح از فناوری همان چیزی است که در ایده طراحی و ساخت سیستم های تعاملی دینامیک انسان – روبات به کار گرفته می شود.

به گزارش مهر، روبات شمشیر باز محققان ژاپنی در عین حال که نیم نگاهی به موقعیت بازیکن پیش روی خود دارد، حواسش به شمشیری که در دست دارد نیز هست تا در بهترین فرصت ممکن بی نقص ترین حمله را انجام دهد.



روبات به گونه ای طراحی شده که می تواند دقیقا در لحظه ای که حریف انسانی مقابلش آماده حمله می شود با بهترین واکنش ممکن آن را دفع کند. تمامی این حرکات بر اساس الگوریتمهایی صورت می گیرد که از پیش در روبات تعریف شده است.

درحالی که همواره بسیاری از کارشناسان صنعت روباتیک به این نکته اشاره می کنند که در آینده ممکن است روبات ها به سطحی از هوشمندی ارتقا یابند که خود چالشی برای انسانها شوند اما به نظر می رسد حداقل درخصوص این روبات شمشیرباز جای هیچگونه نگرانی وجود نداشته باشد.

این روبات می تواند بهترین روشهای حمله و دفاع را در شمشیربازی به افراد علاقمند نشان دهد.

البته محققان ژاپنی خطر نکرده و تنها شمشیرهای ساخته شده از فوم را به دست روبات جدیدشان می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین