کد خبر: ۲۹۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

نگاهی به رقبای ایران در دوردوم مقدماتی جام جهانی2018وجام ملت ها2019 اسیا

تیم ملی کشورمان درگروه چهارم دوردوم مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی2018روسیه وجام ملت های آسیا 2019با تیم های عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، قرعه کشی این مسابقات عصر روز سه شنبه در هتل ماریوت کوالالامپور مالزی برگزار شد و تیم ایران در گروه چهارم مسابقات با تیم های عمان، هند، ترکمنستان و گوام همگروه شد.

در نگاه اول مشخص است که همگروه های ایران در این مسابقات مقدماتی حریفان قدرتمندی برای تیم ملی کشورمان نیستند و تنها شاید بتوان عمان را قوی ترین حریف ایران در این گروه نامید.

عمان کشوری با 2میلیون و 500 هزار نفر جمعیت همسایه آبی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز محسوب می شود که شاید بتوان آن را سخت ترین حریف تیم ملی کشورمان نامید.

شاگردان پل لو گن هم اکنون در رده 97 دنیا قرار دارند و جالب است بدانید حشمت مهاجرانی و همایون شاهرخی سرمربیان سابق تیم ملی کشورمان در دهه 90 میلادی هدایت این تیم را بر عهده داشته اند.

تیم کشورمان اول خرداد سال 92 در دیدار دوستانه به مصاف عمان رفت که با نتیجه 3 بر یک مقابل این تیم شکست خورد تا این مساله باعث شود عمان را جدی ترین رقیب ایران در این گروه بدانیم.

تیم ملی فوتبال ایران تاکنون 9 بازی با تیم ملی عمان انجام داده است که حاصل آن دو برد برای عمان، 4برد برای ایران و 3تساوی بوده است.بازی ایران و عمان همیشه پرگل بوده و در این 9 بازی 29 گل داشته است که طی آن یک برد 4بر2عمان و 5بر2 به نام ایران بوده است.

ببرهای آبی آسیا یا هند دیگر تیم همگروه ایران است که هدایت این تیم بر عهده ویم کوئفرمانس خواهد بود.

هندی ها در جایگاه 147 آخرین رنکینگ اعلام شده فیفا قرار دارند. تیم ملی ایران با هند 9 بازی تا قبل از سال 1371 انجام داده که حاصل آن 6 برد برای ایران و دو برد برای هند و یک مساوی بوده است.

هند یکی از قدیمی ترین رقبای فوتبال ایران محسوب می شود و یازدهمین بازی ملی تاریخ فوتبال ایران با هند بوده است.

ترکمنستان که فوتبال در این کشور از سال 1992 به صورت رسمی در دیداری دوستانه با قزاقستان آغاز شد ، امروز پس از گذشت 23 سال از عمر فوتبال ملی در این کشوردر جایگاه 157 فوتبال دنیا قرار دارد.

دیدارهای تیم ملی ایران با تیم ملی ترکمنستان بین سال های 1372 تا 1375 بوده که طی آن 5 دیدار انجام شده است و دو برد برای ایران ، دو برد برای ترکمنستان و یک مساوی ثبت شده است.

ترکمنستان در هر 5بازی به ایران گل زده است.

گوام کشوری جزیره ای دراقیانوس آرام با جمعیت 160 هزار نفری شاید ضعیف ترین تیم گروه چهار مسابقات انتخابی جام جهانی باشد.

این تیم که در جایگاه 175 فیفا قرار گرفته و یکی از سنگین ترین شکست های خود را مقابل ایران تجربه کرده است.

گوامی ها در سال 2000 با نتیجه 19 بر صفر مقابل ایران در تبریز شکست خوردند تا سومین شکست سنگین خود را تجربه کرده باشد.

این دیدار در آن دوره از پرگل ترین مسابقات انتخابی جام جهانی لقب گرفت.

قطعا تیم کشورمان برای صعود از این گروه کار دشواری پیش رو نخواهد داشت اما نمی توان برنامه های آماده سازی تیم ملی را نادیده گرفت. این بازی ها فرصت مناسبی است تا کادرفنی تیم ملی کشورمان بتواند به بازیکنان جوانتر در بازی های رسمی فرصت دهد تا درشرایطی که بسیاری از بازیکنان اصلی تیم ملی ما پا به سن گذاشته اند بتواند جایگزینان مناسبی برای آنها پیدا کند.

کارشناسان مختلفی در خصوص گروه تیم ملی ایران اظهار نظر کردند که در زیر خواهید خواند.

ابراهیم قاسمپور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران با ابراز خرسندی از قرعه ای که نصیب تیم ملی ایران شده گفت: همیشه تیم ملی درقرعه کشی ها شانس داشته است. از قدیم الایام ما با تیم هایی مثل نپال و فیلیپین هم گروه می شدیم والان هم همگروهی با ترکمنستان و هند و گوام واقعا شانس بالای ما را نشان می دهد. ما باید خیلی راحت از این گروه بالا بیاییم و فکر می کنم تیم نونهالان ما هم می تواند از این گروه صعود کند.

وی شانس صعود تیم ایران از این گروه را بسیار بالا دانست و گفت: قطعا تیم نوجوانان ایران هم از این گروه به آسانی بالا خواهد آمد اما چیزی که اهمیت دارد زیبا بازی کردن تیم ملی است که متاسفانه از زمان حضور کی روش شاهد این مساله نبوده ایم.

بی‍ژن ذوالفقارنسب نیز در باره همگروهی تیم ملی ایران با تیم های عمان، هند، ترکمنستان و گوام در رقابت های انتخابی جام جهانی گفت: گروه خیلی ساده ای به ما خورده و البته در دور اول همیشه از این گروه ها وجود دارد. این گروه نمی تواند ما را اذیت کند، همانطور که تیم هایی مثل ژاپن و کره هم در این مرحله اذیت نمی شوند و به نظرم اصل مشکل در مرحله بعدی است. در این مرحله تنها مربیان سعی می کنند تا تیمشان را با برنامه تر طراحی کنند.

او درپاسخ به این سوال که آیا امیدوار است تیم ملی با کی روش به جام جهانی برود، گفت: فکر نمی کنم برای صعود مشکلی داشته باشیم. ما منکر توانمندی کی روش نیستیم بلکه نقد ما درباره او چیز دیگری است. مدیریت کی روش خیلی خوب است ولی اینکه او در مواردی که در حیطه اش نیست دخالت می کند اصلا چیز جالبی نیست. من خیلی دوست دارم شما خبرنگاران از کی روش پرسید که آیا در امارات و پرتغال و امریکا و آفریقای جنوبی هم انقدر به او اختیار می دادند یا نه؟! فکر نمی کنم این همه اختیار را به او در آنجا داده باشند.

کارشناس فوتبال ایران افزود: او باید کمی هم به پایه های ما کمک می کرد که متاسفانه نکرد. او بخشی از انرژی اش را صرف پیدا کردن بازیکنان ایرانی بزرگ شده در خارج کرد که البته کار خوبی هم بود ولی کاش به همین اندازه به پایه ها هم توجه می کرد. اما درباره صعود به جام جهانی باید بگویم که اعتبار خود کارلوس کی روش به ما این اجازه را می دهد که بگوییم او می تواند به صعود ما به جام جهانی کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
تو این گروه باید از بازیکنان به درد نخور پرسپولیس استفاده شود که حداقل سابقه ملی داشته باشند در بازیهای مهم هم از بازیکنان مطرح استقلال استفاده کنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین