کد خبر: ۲۹۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲

تصویب قطعنامه علیه حوثی‌ها توسط شورای امنیت

شورای امنیت در قطعنامه امروز خود ارسال سلاح برای حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح را در یمن ممنوع کرد.
آفتاب‌‌نیوز : شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن را با 14 رأی موافق و تنها رأی ممتنع روسیه تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت امروز (سه‌شنبه) پیش‌نویس قطعنامه‌ کشورهای عربی با محوریت اعمال تحریم‌ علیه جنبش انصارالله یمن به رأی گذاشت.

جلسه شورای امنیت برای رأی‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مورد یمن برگزار و این قطعنامه با رأی ممتنع روسیه تصویب شد.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تهیه شده بود و اردن، به عنوان تنها کشور عرب حاضر در شورای امنیت آن را در این شورا مطرح کرد.

مسکو پیشتر مخالفت خود را با برخی بندهای این پیش‌نویس اعلام کرده بود که باعث شد اعراب تغییراتی در آن به وجود بیاورند.

شورای امنیت در قطعنامه امروز خود ارسال سلاح برای حوثی‌ها و نیروهای علی عبدالله صالح را در یمن ممنوع کرد. قطعنامه شورای امنیت از کشورها می‌خواهد تا کشتی‌هایی را که به طرف یمن حرکت می‌کنند، بازرسی کنند. این قطعنامه همچنین تحریم‌هایی را علیه عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و نیز فرزند ارشد علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن در نظر گرفته است.

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت گفت: روسیه به این علت به قطعنامه پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن رای ممتنع داده که این قطعنامه پیشنهادهای مسکو را در نظر نگرفته است. این قطعنامه آسیب‌هایی را که از عملیات نظامی به ملت یمن می رسد در نظر نگرفته است. نباید از این قطعنامه شورای امنیت برای برهم زدن ثبات یمن استفاده شود.

وی افزود: ما از تلاش‌های سازمان ملل برای از سرگیری گفت‌وگوها در یمن حمایت می‌کنیم.

سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنرانی خود در شورای امنیت حوثی‌ها را به گسترش حملات نظامی در یمن با هماهنگی علی عبدالله صالح متهم کرد و افزود: طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس باید اساس دستیابی به راه حل در یمن باشد.

همچنین، نماینده انگلیس در شورای امنیت تصریح کرد: امنیت و ثبات در یمن به نفع همه اعضای جامعه جهانی خواهد بود. انگلیس همه ابزارهای لازم را برای حل سیاسی بحران یمن به کار خواهد بست.

نماینده چین در سازمان ملل هم گفت: گزینه نظامی راه حل بحران یمن نیست و یمنی‌ها باید اختلافات خود را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند. باید کمک‌های انسانی برای مردم یمن تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین