کد خبر: ۲۹۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳

آموزش و پرورش: استخدام پنج هزار نفر در دستور کار

نظری درباره کلاس های چندپایه نیز گفت: براساس جدول صفحه شش ساماندهی نیروی انسانی، در کلاس های چندپایه امسال تغییراتی بوجود آمده است و انتظار داریم به سمت کیفیت بخشی و عدالت آموزشی مورد انتظار حرکت کند.
آفتاب‌‌نیوز : رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزیر آموزش و پرورش گفت: در توافقی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، خسرو نظری روز سه شنبه در جمع معاونین و مدیران نواحی مختلف آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در صورت عملیاتی شدن این توافق، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از طریق دانشگاه فرهنگیان آموزش های لازم را برای کسب مهارت حرفه ای و صلاحیت معلمی دریافت و سپس جذب آموزش و پرورش می شوند.

وی سال تحصیلی جاری را یکی از منحصر بفردترین دوره های تحصیلی در کشور دانست و گفت: امسال برای اولین بار شاهد افزوده شدن 200 هزار دانش آموز ابتدایی به مجموعه آموزش و پرورش، خروج 25 هزار نیروی بازنشسته و کاهش 25 درصدی حق التدریس ها براساس عملکرد خرداد 93 بودیم.

نظری ادامه داد: تمام این اقدامات و دستاوردها در سایه اتحاد، همدلی و هماهنگی کارکنان شکل گرفت و در واقع تبلور شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت جهادی بود.

این مسوول از تدوین و عملیاتی کردن نظام جامع برنامه ریزی خبر داد و گفت: این برنامه از سطح ستاد تا مدرسه را در بر می گیرد و حاصل آن نیز جمع کردن تمام برنامه های پراکنده ای است که شاید در برخی مواقع حتی در تناقض با یکدیگر قرار می گرفتند و در نهایت به عنوان ساختار در معاونت ها، مراکز و ستادها اجرا خواهد شد.

نظری در ادامه تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به استانها را از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: میزان تراکم نیروی انسانی، نقل و انتقالات و سایر موارد در این زمینه مربوط به خود استان ها است و وزارتخانه نباید خود را درگیر تمام مسایل استانها کند.

وی، نگهداری و ارتقای سرمایه انسانی را از عمده ترین مسایل آموزش و پرورش دانست و اعلام کرد: یکی از سیاست های ما در راستای جلوگیری از نقل و انتقال معلمان، انتخاب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بوم برای بوم است تا دانشجو پس از دانش آموختگی در همان بومی که پذیرش شده است بکار گرفته شده و زمینه ماندگاری نیروی انسانی در محل خدمت خود فراهم شود.

نظری درباره کلاس های چندپایه نیز گفت: براساس جدول صفحه شش ساماندهی نیروی انسانی، در کلاس های چندپایه امسال تغییراتی بوجود آمده است و انتظار داریم به سمت کیفیت بخشی و عدالت آموزشی مورد انتظار حرکت کند.

وی درباره مجتمع های آموزشی عشایری و روستایی نیز گفت: در حال حاضر 29 هزار نفر نیروی انسانی تنها در بخش اجرایی این مجتمع های آموزشی فعالیت می کنند درحالیکه با منحل کردن این مجتمع ها و آزادسازی بخش زیادی از این تعداد نیرو می توان کمبود نیروی انسانی را جبران کرد.

نظری حذف معلم راهنما و یا ناظر آموزشی را یکی از اقدامات نادرست طی چند سال گذشته ذکر کرد و گفت: تلاش می کنیم معلم راهنما را مجددا در آموزش و پرورش کشور احیا کنیم.

وی عملکرد آموزش و پرورش را در زمینه هوشمند سازی مدارس ضعیف ارزیابی کرد و افزود: هوشمندسازی مدارس و توسعه فناوری نباید از مقطع متوسطه آغاز شود بلکه باید در دوره ابتدایی زمینه ای را فراهم کنیم که دانش آموز پس از اینکه به سطحی از توانایی آموزشی دست یافت، توسط خانواده و به عنوان یک نیاز پیگیر شود.

نظری اظهار کرد: از این رو اعتباری برای توسعه فناوری، هوشمندسازی پایه ششم و تعلیم درس کار و فناوری اختصاص می یابد تا تحرکی در این زمینه ایجاد شود.

وی از اجرای طرح تبلت برای دانش آموزان از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: این طرح از سال جدید در تمام کشور بصورت پایلوت با حداقل اعتبارات مالی اجرا خواهد شد.

نظری اضافه کرد: در این طرح به اندازه نیاز هر واحد آموزشی تبلت ها در اختیار مدارس پایلوت قرار خواهد گرفت تا پس از سنجش میزان بازدهی و در صورت موفقیت در سراسر کشور اجرا شود.

وی طرح تبلت را هم راستا با طرح هوشمندسازی مدارس دانست و بیان کرد: این ایده می کوشد با تکیه بر فناوری های روز در فرایند آموزش نقش آفرین باشد تا نیازهای آینده جامعه به این فناوری پاسخ داده شود.

رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در ادامه بر استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در توسعه و تعالی آموزش و پرورش تاکید کرد.

بیش از 12 میلیون و 600 هزار دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین