کد خبر: ۲۹۲۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶

رییس‌جمهوری نیجریه: قول پیدا کردن دختران ربوده شده را نمی‌دهم

رییس جمهور جدید نیجریه در نخستین سالگرد ربوده شدن صدها دختر دانش‌آموز توسط افراطگران بوکوحرام اظهار کرد که نمی‌تواند قول پیدا کردن آن‌ها را که همچنان مفقود هستند، بدهد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمدو بوهاری، رییس جمهور جدید نیجریه در بیانیه‌ای گفت: ما نمی‌دانیم که آیا می‌توان دختران ربوده شده شهر چیبوک را نجات داد یا خیر زیرا محل فعلی آن‌ها هنوز مشخص نشده است. با وجود آن‌ که من می‌خواهم، اما نمی‌توانم که قول دهم بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم.

این بیانیه بوهاری که حاکم نظامی سابق نیجریه بوده و در 28 مارس رییس جمهور منتخب این کشور شد، برخلاف اظهارات گودلاک جاناتان رییس جمهور سابق نیجریه است که وعده‌های عمل نشده به منظور پیدا کردن این دختران دانش آموز را داد.

یک سال پیش در تاریخ 14 و 15 آوریل، افراط‌گران بوکوحرام صدها دختر دانش آموز را در مدرسه‌ای در شهر چیبوک واقع در شمال شرق نیجریه ربودند.

با وجود آنکه تعدادی از این دختران توانستند از چنگ آن‌ها فرار کنند اما همچنان 219 دختر مفقود هستند و امیدها برای پیداکردن آن‌ها در حال کمرنگ شدن است. فعالان نیجریه‌ای در نخستین سالگرد این حادثه شعار می‌دادند:‌ "هرگز نباید آن‌ها فراموش شوند". این درحالی است که یک سال پیش شعار آن‌ها این بود:" دختران ما را بازگردانید".

در ادامه بیانیه بوهاری آمده است: ما درد و رنج شهروندان‌مان را می‌شنویم و می‌خواهیم پاسخی در خور به آن بدهیم اما رویکرد جدید ما باید با صداقت آغاز شود.

ملاله یوسف‌زی دختر نوجوان فعال پاکستانی نیز که ماه ژوئیه گذشته همزمان با سالروز تولدش به نیجریه سفر کرد وعده داده تا به این دختران ربوده شده بورسیه آموزشی اعطا کرده و تاکید داشته آن‌ها نباید هرگز شجاعت خود را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا، وی دولت سابق نیجریه و جامعه بین الملل را به کم‌کاری در زمینه نجات این دختران متهم کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین