کد خبر: ۲۹۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا:

دیدگاه جامعه بین الملل نسبت به ایران مثبت شده است

خسوس پوسادا رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران باتاکید بر توسعه روابط دوجانبه اعلام کرد: فضا و دیدگاه جامعه جهانی نسبت به ایران تغییر کرده و بسیار مثبت است و این عامل خیلی مهمی برای تقویت مناسبات فیمابین ایران و اروپا است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، خسوس پوسادا روز سه شنبه دراین دیدار تصریح کرد: اسپانیا مشکلی در روابط دوجانبه با ایران ندارد و این برای آینده روابط دو کشور، بسیار مهم است.

وی ابراز داشت: همکاری های نزدیک بین دو پارلمان ایران و اسپانیا مورد توجه مادرید است و در آینده نزدیک، هیأتی را در سطح عالی به ایران اعزام خواهد شد.

رئیس کنگره نمایندگان اسپانیا تاکید کرد، ایران کاملا روشن ساخته که برنامه هسته ای اش صلح آمیز است و من امیدوارم که تحریمها برداشته شوند .

پوسادا افزود: این روند باید در مذاکرات تکمیل شود و من مطمئن هستم که نگارش متن موافقت نامه جامع هم می تواند با موفقیت به اتمام برسد و تحریم ها به طور کامل لغو شوند.

وی در مورد افراط گرایی و تروریسم، خاطرنشان کرد: در این رابطه ما معتقدیم که پدیده افراطگرایی و تروریسم ، هیچ ارتباطی با آموزه های اسلام و مسلمانان واقعی ندارد.

ظریف نیز در این دیدار از پوسادا برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد و از توسعه همکاری های پارلمانی و همچنین دیپلماسی پارلمانی ایران و اسپانیا به عنوان نمادی از روابط مردم دو کشور استقبال کرد.

وی اعلام کرد: قرار است همکاری های دوجانبه ای انجام گیرد که برای آن، زمینه های متنوع و متعددی از جمله گردشگری، حمل و نقل، ماهیگیری و انرژی وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: افراط گرایی و تروریسم نگرانی و دغدغه مشترک ماست و باید همکاری های نزدیکتری را در مقابله با این موضوع داشته باشیم.

وی بر آمادگی ایران برای همکاری با اسپانیا در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد و گفت: عضویت اسپانیا در شورای امنیت سازمان ملل در دو سال آینده، فرصت بسیار خوبی برای این همکاری است .

ظریف همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای را تبیین و تاکید نمود که لغو مجموع تحریم ها ازجمله تحریم های اروپایی برای ایران بسیار مهم است و روندی که تابحال ادامه داشته یک روند تقابلی بود و اگر قرار است این روند خاتمه پیدا کند، تحریم ها باید به صورت کامل لغو شوند.

بررسی آخرین تحولات مربوط به یمن و بی نتیجه بودن بمباران هوایی و عملیات نظامی در آن کشور نیز محور دیگری از صحبت های دو مقام بود.

ظریف روز سه شنبه به دعوت همتای اسپانیایی خود برای دیدار یک روزه عازم این کشور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین