کد خبر: ۲۹۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

پاسخ اسرائیل به تصمیم پوتین درباره ۳۰۰ s

پایگاه خبری «ان‌ جی آر» مدعی شده است که احتمال دارد رژیم‌صهیونیستی در واکنش به تصمیم مسکو برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران، به اوکراین سلاح صادر کند.
آفتاب‌‌نیوز : پایگاه خبری «ان‌جی‌آر» روز سه‌شنبه به نقل از منابع نظامی مدعی شد که ممکن است اسرائیل در پاسخ به تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای ارسال سامانه‌های دفاعی اس-300 به ایران، دست به تسلیح ارتش اوکراین بزند.

به گزارش فارس، با این حال کابینه بنیامین نتانیاهو هنوز در این رابطه تصمیم قطعی نگرفته است. نتانیاهو عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، از تصمیم مسکو ابراز نگرانی کرده و مدعی شده بود تحویل اس-300 به ایران، ثبات خاورمیانه را بر هم می‌زند.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس ـ 300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

گفته می‌شود تصمیم مسکو برای خودداری از تحویل اس-300 ها به ایران، تحت فشار تل‌آویو صورت گرفته است. در مقابل اسرائیل در یک سالی که از بحران اوکراین می‌گذرد، به واسطه روابط نزدیک خود با مسکو، دستکم به صورت علنی موضع بی‌طرف اتخاذ کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین