کد خبر: ۲۹۲۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

چنددرصد مردم جهان باورهای دینی دارند؟

3/2 مردم جهان، دارای اعتقادات مذهبی و باورهای دینی هستند. و افراد زیر 34 سال، تمایل بیشتری نسبت به گروه های سنی دیگر، نسبت به مذهب دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی: پس از دوران نوزائی و  رنسانس، حکومت کشوهای غربی از دست کلیسا خارج شد و سکولاریسم بر سیاست آنها سایه انداخت. رفته رفته، جدایی مذهب از سیاست به بستر اجتماع نیز کشیده شد و میان مردم و مذهب، شکافی پدیدار آمد.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، در میان کشورهای جهان، میزان وابستگی مردم به دین و مذهب، بسته به فرهنگ و مولفه های اجتماعی آنها متفاوت است. در برخی کشورها مذهب همچنان دارای نقش و عملکردی عمیق است و در برخی دیگر از جوامع، مذهب به یک مقوله کاملا شخصی درآمده که در سطح جامعه حضوری کمرنگ دارد.

بر اساس این گزارش، مردم کشورهای آسیاسی از اعتقادات مذهبی بیشتری برخوردار هستند. کشورهایی مانند ایران، عربستان، عراق و سایر کشورهای خاورمیانه درونمایه مذهبی به شدت قوی دارند. در حالی که در کشورهایی نظیر تایلند و بنگلادش، گرجستان  و مراکش میزان مذهب گرائی مردم بالای 90 درصد است.

این در حالی است که غیرمذهبی ترین کشورهای جهان نیز در همین قاره وجود دارند. در صدر لیست کشورهایی با کمترین نرخ مذهب گرائی، چین با 6 درصد مردم مذهبی و 61 درصد آتئیست توانسته مقام نخست را بدست گیرد. کشور بعدی نیز، در میان قاره آسیا قرار دارد. ژاپن با 13 درصد مردم مذهبی رتبه دوم را دارد. سوئد، جمهوری چک، هلند و هنگ کنگ نیز در میان کشورهای غیرمذهبی جهان حضور دارند.

در میان کشورهای جهان، انگلستان یکی از 6 کشوری است که کمترین میزان وابستگی مردم به مذهب را دارا است. طی یک گزارش که از حدود 70 هزار نفر، به دست آمده است، تنها 30 درصد مردم انگلستان  خود را مذهبی می دانند. در حالی که بیش از نیمی از آنها یعنی حدود 53 درصد، خود را غیر مذهبی می دانند و 13 درصد نیز ندانم گرا هستند و نمی دانند اعتقادات مذهبی خود، به چه سمتی گرایش دارد.

بر اساس این گزارش، 3/2 مردم جهان، دارای اعتقادات مذهبی و باورهای دینی هستند. و افراد زیر 34 سال، تمایل بیشتری نسبت به گروه های سنی دیگر، نسبت به مذهب دارند.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
4
7
این آمار نشان میدهد بین غیرمذهبی شدن جامعه و توسعه رابطه مستقیم وجوددارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین