کد خبر: ۲۹۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
حاشیه های سفر روحانی به خطه باران؛

استقبال پرشور مردم گیلان از رییس جمهوری

مردم گیلان در آیین استقبال از رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در پانزدهمین سفر استانی دولت، حضوری پرشور دارند و از نخستین ساعات روز چهارشنبه خیابان های منتهی به ورزشگاه عضدی رشت مملو از جمعیت است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که صبح چهارشنبه در پانزدهمین سفر استانی وارد گیلان شد، با استقبال پرشور مردم همراه شده است.

تمام خیابان های اطراف ورزشگاه شهید عضدی رشت محل سخنرانی رییس جمهوری، مملو از جمعیتی است که آماده شنیدن بیانات وی هستند و خود را از نقاط مختلف گیلان و شهرستان های استان به رشت رسانده تا سخنرانی وی در نخستین سفر استانی دولت تدبیر و امید در سال جدید را بشنوند.

جمعیت زیادی از مردم نیز به دلیل نبود فضای خالی در ورزشگاه عضدی رشت، در خیابان های اطراف حضور یافته اند تا از بلندگوهای تعبیه شده در گوشه و کنار ورزشگاه، سخنرانی رییس جمهوری را گوش دهند.

اگرچه مسیر اصلی اعلام شده برای استقبال از کاروان تدبیر و امید از چهارراه میکاییل رشت، خیابان حافظ، خیابان نامجو و در نهایت ورزشگاه شهید عضدی اعلام شده بود اما مردم گیلان، برای استقبال از رییس جمهوری، گام از این مسیرها فراتر نهاده و از همان بلوار فرودگاه سردار جنگل و میدان ولیعصر (فرزانه) رشت، در صفوف به هم فشرده، حضور به هم رسانده و با در دست داشتن عکس هایی از رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری، به استقبال آمده اند.

عده ای نیز با در دست داشتن برگه هایی با مضمون قدردانی از تلاش های دولت طی نزدیک به دو سال گذشته، به حجت الاسلام روحانی ابراز علاقه می کنند.

همچنین شماری از کشاورزان گیلانی با لباس های سنتی، در مسیر استقبال از رییس جمهوری حضور یافته اند و با سر دادن شعارهایی، مراتب قدردانی خویش از حمایت های دولت از قشر کشاورز را اعلام می دارند.

جمعی از ساکنان دیگر شهرهای استان نیز برای شرکت در این آیین خود را به رشت رسانده اند که از جمله می توان به حضور هزاران نفر از مردم شهرستان مرزی بندر آستارا اشاره کرد که در قالب کاروان های مردمی و به صورت خودجوش به مرکز استان گیلان آمده اند.

یکصد نفر از خبرنگاران رسانه های استان گیلان به منظور پوشش خبری سخنرانی رییس جمهوری در جایگاه مخصوص خبرنگاران در ورزشگاه شهید عضدی رشت مستقر شدند.

ورود رییس جمهوری به استان باران خیز گیلان با حاشیه هایی نیز همراه بود:

رییس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه سردارجنگل رشت، مورد استقبال آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه، محمدعلی نجفی استاندار گیلان و سایر مسوولان استانی قرار گرفت.

هواپیمای حامل رییس جمهوری به مقصد فرودگاه سردار جنگل رشت به دلیل وجود مه، با اندکی تاخیر به زمین نشست.

پس از مراسم استقبال از رییس جمهوری و سخنان کوتاه حجت الاسلام روحانی، کاروان تدبیر و امید از فرودگاه سردارجنگل به سمت ورزشگاه شهید عضدی رشت حرکت کردند.

استقبال از رییس جمهوری و هیات همراه در سفر به گیلان، پرشور بود به گونه ای که ازدحام جمعیت و ابراز علاقه آنان به کاروان تدبیر و امید، موجب تاخیر در رسیدن حجت الاسلام روحانی به ورزشگاه شهید عضدی رشت شد.

پیش از سخنان حجت الاسلام روحانی، آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و محمدعلی نجفی استاندار گیلان مطالبی در خصوص ظرفیت های گیلان گفتند.

اکثر ورزشکاران نیز با لباس های ورزشی خود جلوه ویژه ای به ورزشگاه شهید عضدی دادند که در این بین، کاراته کاران بیشترین تعداد ورزشکاران حاضر در مراسم استقبال از رییس جمهوری را تشکیل می دادند.

همچنین حضور سایر ورزشکاران و مسوولان رشته های رزمی از جمله ووشو، جودو و تکواندو و همچنین مسوولان و ورزشکاران رشته های اسکیت، تنیس، اتومبیلرانی و انجمن های ورزشی از دیگر حاشیه های جالب توجه این مراسم بود.

«صل علی محمد، یاور رهبر آمد»، «دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی»، « همدلی و همزبانی، با قدم روحانی»، «درود بر روحانی، درود بر روحانی»، «رییس جمهوری، خوش بموئی به گیلان» از جمله شعارهایی بود که توسط گروه های مختلف مردمی در استقبال از رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید سر داده می شد.

جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به نمایندگی از حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز به شهرستان های گیلان رفته اند تا در جلسات شورای اداری حضور یابند.

رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید پیش از این به استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان و قم سفر کرده اند.

دیدار با روحانیون، علما، سرمایه گذاران ، برگزیدگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر است.

حجت الاسلام حسن روحانی را در این سفر دو روزه، محمدنهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، حسین فریدون مشاور ارشد رییس جمهوری و معاونان رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، حقوقی و امور مجلس و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و جمعی از وزیران کابینه همراهی می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین