کد خبر: ۲۹۲۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

جزئیاتی از حزب تازه‌تاسیس لاریجانی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: پیام‌های آقایان لاریجانی و جلالی به پیام دولت نزدیک بود و البته به نظر می‌رسد پیام اصلی این حزب این باشد که تنها محدود به تعدادی از اصولگرایان نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مواضع حزب رهروات ولایت که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز آن را تاسیس کرده است به مواضع دولت نزدیک است. 

عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» در مورد حزب تازه‌تاسیس رهروان ولایت گفت: بر اساس سخنرانی آقایان لاریجانی و کاظم جلالی در نشست بین مجلس و دولت که یکشنبه شب برگزار شد، به این نتیجه رسیده‌ام که ساختار سیاسی که رئیس مجلس محوریت آن باشد، به اندازه برخی گروه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب تندرو نخواهد بود. 

او در ادامه تاکید کرد که مشی لاریجانی برای اداره و هدایت این حزب فوق‌العاده و معتدل است و برای اغلب مشکلات کشور راه‌حل در نظر دارد. 

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات امروز کشور بیشتر معطوف به مسائل اقتصادی است، یادآور شد: این حزب در مورد مشکلات اقتصادی کشور هم نقطه نظر دارد. 

او در ادامه افزود: من به عنوان کسی که دولت آقای روحانی را قبول دارم و معتقدم ما برای اداره کشور نیازمند آرامش هستیم باور دارم صحبت‌های آقای لاریجانی به شکل قاطعی ثابت کرد که ایشان از دولت و روحانی حمایت می‌کند. 

فتاحی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در نشست مجلس و دولت مبنی بر اینکه ما نمی‌توانیم دنیای جدید بسازیم و باید با همین دنیا به تعامل بپردازیم، گفت: آقای روحانی تاکید کردند که وجدان جهانی اجازه نخواهد که منافع ایران در توافق احتمالی هسته‌ای، نادیده گرفته شود. دنیا بر سر ایران کلاه نخواهد گذاشت چون عرف و قانون دارد. 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین گفت: پیام‌های آقایان لاریجانی و جلالی به پیام دولت نزدیک بود و البته به نظر می‌رسد پیام اصلی این حزب این باشد که تنها محدود به تعدادی از اصولگرایان نشود. 

فتاحی ادامه داد: به نظر می‌رسد این حزب طیف وسیعی از اصولگرایان فعال اما کمتر در عرصه سیاسی را به خود جذب کند.  

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ائتلاف رهروان ولایت با اعتدالیون برای انتخابات آتی مجلس وجود دارد، نیز عنوان کرد: هنگامی که من می‌خواستم راه‌اندازی فراکسیون اعتدال را در مجلس پیگیری کنم در جلسات متعدد با فراکسیون رهروان ولایت به این نتیجه رسیدیم که این ائتلاف شکل نخواهد گرف و آقای لاریجانی نپذیرفتند بر این اساس بعید می‌دانم که این ائتلاف شکل بگیرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین