کد خبر: ۲۹۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

تاکید مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور بر انجام بیمه خبرنگاران

مشاور رییس‌جمهور در امور رسانه گفت: خبرنگاران بازوان جامعه برای ارتباط بین مردم و دولت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمدرضا صادق در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان گیلان افزود: خبرنگاران چشمان بصیر و گوش شنوا برای مردم و مسئولین هستند تا بتوانند همگام با مسئولین در رفع معضلات و مشکلات کشور خدمت‌رسانی کنند.

وی گیلانی‌ها را مردمانی بافرهنگ و مهمان‌نواز توصیف کرد و از استقبال گرم آنان از رییس‌جمهور تشکر و تصریح کرد: امیدواریم مسئولین در این سفر استانی بتوانند برای استان گیلان انجام وظیفه کنند و قطعا ما در این مسیر نیازمند نقطه نظرات ارزشمند اصحاب رسانه درخصوص سیاست‌های دولت تدبیر و امید و روند فعالیت‌های آن هستیم.

به گزارش ایسنا،وی با بیان این‌که «شغل خبرنگاری همواره با مشقت و سختی همراه بوده است» گفت: عشق به این حرفه اصلی‌ترین عامل برای حفظ خبرنگاران در فعالیت در عرصه‌های خبری است که در این مسیر حتی هرگونه آسیب را به جان می‌خرند تا به وظیفه خود که تنویر افکارعمومی و اطلاع‌رسانی به مخاطب است، عمل کنند. خبرنگاران همواره محرم رازها و مشکلات مردم هستند و از سوی دیگر باید بتوانند برای خودشان آرامش و آسایش داشته باشند؛ لذا خبرنگاران سخت‌کوش خود را با سختی‌ها و ناملایمات هماهنگ می‌کنند در این میان وظیفه ما این است که در حد توان این مسیر را برای آنان سهل نماییم.

مشاور رییس‌جمهور در امور رسانه با بیان این‌که «عشق و انگیزه اصلی‌ترین عامل فعالیت خبرنگاران است» گفت: خبرنگاران عناصر ارزشمند جامعه هستند که نیازها و مشکلات‌شان در پس مشکلات مردم فراموش‌شان می‌شود اما این امر اندکی از وظایف و مسئولیت‌های ما در قبال این عزیزان نمی‌کاهد.

وی گیلان را استانی رسانه‌ای توصیف کرد و گفت: کمیت بالای مطبوعات و رسانه‌های خبری استان نشان‌دهنده فرهنگ رسانه‌ای غنی مردم این استان است.

وی با بیان این‌که «دولت همواره به دنبال ارتقای خبرنگاران محلی است» ادامه داد: امنیت شغلی یکی از موضوعاتی است که ما نیز نسبت به آن دغدغه داریم.

مشاور رییس‌جمهور در امور رسانه با اشاره به این‌که «وضعیت بیمه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خبرنگاران است»، گفت: مدیران رسانه‌ها موظف هستند خبرنگاران خود را بیمه کنند، دولت نیز در ازای آن حق بیمه را به مدیران پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی و ثبت نام در سامانه سمان و اختصاص کارت خبرنگاری و کارت‌های اعتباری و رفاهی درخور جایگاه خبرنگاران از دیگر گام‌های موثر برای بهبود وضعیت خبرنگاران است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که آمار و اطلاعات خود را برای پاسخگویی و انعکاس رسانه‌ای همواره به روز کنند»، گفت: خبرنگاران نیز با نقد منصفانه و بدور از تخریب یکدیگر در راستای حل معضلات دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین