کد خبر: ۲۹۲۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

اولین جلسه عضوگیری مسابقه جهانی استارت آپ ویکند در واحد تهران غرب برگزار شد

مسابقه جهانی استارت آپ ویکند برای اولین بار در واحد تهران غرب با حضور دانشجویان و دبیران کمیته های این مسابقه برگزار گردید.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر عزیزی هدف از برگزاری این جلسه را شناسایی و انتخاب افراد علاقمند و توجیه آنها در مورد مسابقه استارت آپ بیان کرد و گفت: ایده برگزاری مسابقه استارت آپ توسط دانشجویان ارائه شده است.روند شکل گیری استارت آپ به این گونه است که جمعی از دانشجویان ایده هایی ارائه کرده و در طول هفته اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده به بحث و تبادل نظر می پردازند، در پایان سه روز اخر هفته که نام استارت آپ ویکند نیز به همین منظور انتخاب شده است به معنی اینکه آخر هفته ها تعطیل نیست، بلکه آغاز کارهای مهم است، دانشجویان در آخر هفته ها به همکاری و همفکری در زمینه های ایده های مطرح شده می پردازند.

ریاست دفتر ارتباط با صنعت واحد تهران غرب ضمن اشاره به برگزاری همزمان این مسابقات در دانشگاه های دولتی تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، و شهید بهشتی که عنوان بزرگترین استارت آپ کشور را به خود اختصاص داد افزود: این فرایند در چند سال اخیر در کشور در حال برگزاری بوده و دانشگاه آزاد واحد تهران غرب توانسته به جمع دانشگاه های برگزار کننده بپیوندد. این کار درواقع ایده ای است که از سالیان دور در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود داشته و شرکت هایی مثل google و apple نیز در این حوزه فعالیت های گسترده انجام داده اند.

 

 دکتر عزیزی در ادامه با تأکید بر اهمیت مقدمات اجرای مسابقه، به معرفی کمیته های مورد نیاز و شرح وظایف آن ها پرداخت. و گفت: این برنامه شامل چندین کمیته از جمله؛ اجرائی، فرهنگی، فنی، علمی، دانشجویی و تبلیغات و اطلاع رسانی می باشد که دانشجویان بنا به استعدادها و علایقشان می توانند در این کمیته ها ثبت نام کرده و فعالیت کنند مشروح فعالیت های کمیتها  بدین شرح است؛

کمیته اجرائی: اصلی ترین کمیته بوده و کارهای اجرائی از قبیل فراهم کردن مقدمات کنفرانس، فراهم کردن زیرساختها، امور اداری، پذیرایی و سایر هماهنگی ها و تیم برگزاری را در روز مسابفه شامل می شود. و توسط دانشجویان هدایت می شود.

کمیته فرهنگی: این کمیته از سوی معاونت فرهنگی واحد هدایت خواهد شد نجام امور مربوط به موسیقی، تئاتر، سینما و سایر ایده های مورد نیاز جامعه در عرصه فرهنگ را بر عهده خواهد داشت.

کمیته فنی: دکتر بابائی، مدیر گروه رشته مهندسی کامپیوتر سرپرستی این کمیته را بر عهده داشته و مسائل فنی از جمله امور مرتبط با سایت، کامپیوتر، گرافیک، تم های IT، برق و مکانیک، همچنین برقراری ارتباط با سازمان های فنی مرتبط را انجام خواهد داد.

کمیته علمی: کمیته ای است که راهوری مربیان و داوران را بر عهده داشته و ایده های مطرح شده توسط شرکت کنندگان را ارزیابی کرده و ایده های برتر را انتخاب خواهد کرد. داوران می بایست مجرب بوده و عناوین داوری معتبر داشته باشند.

کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی: روابط عمومی واحد تهران غرب در این زمینه فعالیت خواهد داشت. در واقع برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها و استفاده از حداکثر ظرفیت موجود، تبلیغات مناسب بوسیله چاپ بنر، پوستر و.. و اطلاع رسانی کافی از طریق سایت و پیامک انجام خواهد شد.

کمیته دانشجویی: دکتر آریان پور، مدیر گروه رشته طراحی صنعتی هدایت این کمیته را بر عهده داشته و می توان گفت بار سنگینی بر دوش این کمیته گذاشته شده چرا که تمامی امور مربوط به ثبت نام، ارزیابی و پذیرش افراد جهت شرکت در مسابقه بر اساس علایق و پتانسیل های آنها و کلیه ساماندهی ها را انجام خواهد داد.

دکتر عزیزی سپس با اشاره به اوضاع نابسامان اشتغال در کشورخاطر نشان کرد: ما امروز از استخدام های دولتی فاصله گرفته ایم و به سمت تلاش های شخص محور سوق یافته ایم و می بایست با ارائه ایده های مناسب و عملی کردن آنها، برای جامعه کارآفرینی نماییم.  به دلیل عدم وجود امکانات کافی و مسائل و مشکلات مختلف، تا کنون برنامه هایی از این قبیل قابل اجرا نبوده، اما اکنون به لطف خداوند متعال واحد تهران غرب جهش بزرگی داشته و به سمت جذب دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری گام برداشته است و توانایی اجرای چنین برنامه هایی را نیز بدست آورده است. برگزاری این مسابقه در واحد، برای اولین بار در سطح ملی بوده و امیدواریم با یاری دانشجویان ادامه یافته و آخرین کار نباشد.

دکتر عزیزی افزود: با حمایت ویژه سرپرست واحد و سیاست های آکادمیک اتخاذ شده در معاونت پژوهش و فناوری و با وجود تفاهم نامه هایی که بین واحد و ارگان های مختلف ایجاد شده، واحد قابلیت انجام کارهای عظیم را داشته و بطور تمام و کمال حامی دانشجویان عزیز در زمینه برگزاری چنین رویدادهای بزرگ علمی خواهد بود.

 ریاست دفتر ارتباط با صنعت واحد در خاتمه مسئولیت برگزاری مسابقه را به احمدرضا داداندیش مسئول برگزاری مسابقات استارت آپ واگذار کرد و تلاش اصلی کار را برعهده دانشجویان قرار داده و گفت: دانشجویان به دلیل رها بودن از تعلقات دنیوی از پتانسیل و توانایی بالایی برخوردارند، لذا می بایست محرک کار باشند.همچنین با اشاره به کشورهای برگزارکننده این مسابقات، از دانشجویان خواست تا با مراجعه به سایتهای مربوط به این کشورها، اطلاعات خود را در زمینه نحوه اجرای مسابقه افزایش داده و در صورت وجود هر گونه سوال و یا ابهامی به مسئولین کمیته ها که در ابتدا معرفی شدند مراجعه نمایند.

این جلسه با معرفی دبیران کمیته ها و عضوگیری دانشجویان کار خود را به پایان داد، جلسه بعدی دوشنبه هفته آینده در دانشکده برق، کامپیوتر و محیط زیست واحد تهران غرب برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین