کد خبر: ۲۹۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

رییس‌جمهور: مناطق آزاد در توسعه صادرات غیرنفتی نقش کلیدی دارند

رییس‌جمهور با اشاره به جایگاه و نقش مناطق آزاد تجاری در رونق اقتصادی گفت: مناطق آزاد تجاری باید به مراکز مهم صادرات کشور تبدیل شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح روز پنج شنبه پس از بازدید از طرح توسعه مجتمع بندری کاسپین و طرح تقاطع غیر هم‌سطح منطقه آزاد انزلی، گفت: سال ۹۴ سال رونق اقتصادی است و برای رسیدن به رونق اقتصادی باید صادرات غیرنفتی بیش از پیش توسعه یابد و مناطق آزاد در توسعه صادرات غیرنفتی نقش کلیدی دارند.

وی بندر کاسپین را یکی از بنادر مهم دریای خزر در آینده نزدیک خواند و اظهار کرد: قرار است این بندر با ۲۲ پست اسکله تجهیز شود و ما باید از مسیر دریای خزر برای حمل و نقل کالا و حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.

وی جمعیت و قدرت اقتصاری کشورهای حاشیه دریای خزر را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر این‌که «بندر انزلی می‌تواند به هاب ترانزیت منطقه تبدیل شود»، گفت: تجارت میان این کشورها اهمیت زیادی دارد و فعال شدن راه‌آهن می‌تواند دریای خزر را به دریاهای آزاد متصل کند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تالاب انزلی به عنوان یک میراث ارزشمند برای کشور اشاره و اظهار کرد: حفظ محیط زیست این تالاب از ضروریات است و باید تمام تلاش ها در راستای توجه به این مهم متمرکز شود.

وی افزود: اگر مسئله محیط زیست مورد توجه قرار نگیرد، حیات و سلامت و زندگی همه ما در معرض خطر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین