کد خبر: ۲۹۲۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

شرط گروه ۷ برای لغو تحریم روسیه

وزرای خارجه گره هفت کشور صنعتی روز چهارشنبه اعلام کردند که تحریم های غرب علیه روسیه زمانی می تواند برداشته شود که مسکو به مفاد توافقنامه آتش بس مینسک عمل کند و به تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه خود در آلمان اعلام کردند: اجرای کامل توافقنامه مینسک با تحریم های بین المللی علیه روسیه ارتباط مستقیمی دارد. تحریم ها علیه روسیه برداشته نخواهد شد و مدت زمان آن به اجرای مفاد آن توسط روسیه و همچنین احترام گذاشتن به تمامیت ارضی اوکراین توسط مسکو بستگی دارد.

وزرای خارجه گروه هفت کشور صنعتی در ادامه از گام های اولیه روسیه و اوکراین برای اجرای توافقنامه آتش بس استقبال کردند اما اعلام کردند که لازم است پیشرفت سریع و چشمگیر در این رابطه حاصل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزرای خارجه از طرفین درگیر در اوکراین خواستند تا به طور کامل توافقنامه آتش بس را اجرا کنند. نشست وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ متشکل از آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ژاپن، کانادا و ایتالیا روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شهر لوبک آلمان برگزار شد. این گروه در گذشته با احتساب کشور روسیه به گروه هشت معروف بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین