کد خبر: ۲۹۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

هوای مهران دروضعیت اضطرار قرار گرفت

رییس آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست ایلام گفت: با توجه به افزایش ورود گرد و غبار به آسمان مناطق مختلف استان، هم اکنون ذرات معلق در هوای شهرستان مهران به 378 میکروگرم در متر مکعب رسیده و هوای این منطقه در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی طاهر سارایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرد و غبار و ریزگردها از صبح امروز بتدریج از بیایان های کشورهای عراق و عربستان به سمت مرزهای کشورمان حرکت کرده و موجب آلودگی هوای شهرهای مرزی بخصوص در غرب کشور شده است.

به گفته وی، هم اینک هوای شهرستان ایوان نیز از مرحله هشدار صبح امروز خارج شده و هوای این منطقه نیز در حالت اضطرار قرار گرفته و همین موضوع موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

سارایی افزود: هم اکنون میزان ذرات معلق گرد و غبار در هوای دهلران نیز 219 میکروگرم در هر مترمکعب است که این روند نسبت به صبح امروز با روند کاهشی همراه بوده اما همچنان به علت پایداری هوا، وضعیت هوای این شهرستان نیز در حالت هشدار قرار دارد.

وی درباره وضعیت هوای شهر ایلام نیز یادآور شد: میزان ذرات گرد و غبار در هوای این شهر 240 میکروگرم در متر مکعب است که این روند در حال افزایش است ولی هنوز وضعیت در مرحله هشدار قرار دارد و به مرحله اضطرار نرسیده است.

وی با بیان اینکه پایداری یا ناپایداری هوا بخاطر وزش باد متغیر است و هر لحظه تغییر می کند، تاکید کرد: براساس نقشه های سنجش آلودگی هوا میزان گرد و غبار موجود در هوای مناطق مختلف این استان در حال رقیق شدن است.

به گزارش ایرنا، پدیده گرد و غبار حدود یک دهه است که بدلیل کاهش نزولات جوی، افزایش مناطق بیابانی در کشورهای همجوار، عدم تثبیت شن های روان و بیابانزایی همه ساله موجب ایجاد آلودگی هوا در استان های غربی، جنوبی و دیگر شهرهای کشور می شود.

این در حالیست که بدلیل ورود همین توده گرد و غبار علاوه بر تاثیرات منفی در سلامت افراد، میزان باروری درختان، زنبورهای عسل و فرآورده های دامی نیز کاهش چشمگیری داشته و یکی از عوامل خشکیدگی جنگل های زاگرس نیز محسوب می شود.

این روزها مردم استان ایلام کمتر آسمان آبی زیبا را به نظاره می نشینند و گرد و خاک و ورود ریزگردها باعث شده تا نفس های مردمان این دیار بشماره بیفتد و سلامتی شان از سوی این مهمان ناخوانده تهدید شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین