کد خبر: ۲۹۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

استعفای شهردار خرمشهر به دلیل خودسوزی یک معترض

محمد حویزاوی پس از ۱۸ ماه کار در شهرداری خرمشهر از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد موافقت اعضا قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس شورای شهر خرمشهر روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: شهردار مستعفی خرمشهر به دلیل فرار از استیضاح، استعفا داده است.

علی بندری افزود: عملکرد شهردار خرمشهر در خصوص طرح های عمرانی شهری نامطلوب بوده و اعضای شورای شهر قصد داشتند وی را به دلیل واقعه خودسوزی یک شهروند خرمشهری که منجر به مرگ وی شد، استیضاح کنند.

بندری، ضعیف بودن عملکرد حویزاوی را در این مسوولیت از عوامل اصلی استیضاح شهردار خرمشهر عنوان کرد.

البته برخی دیگر از اعضای شورای شهر، ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دلیل اصلی استعفای حویزاوی شهردار خرمشهر بیان می کنند.

در نشست فوق العاده روز چهارشنبه اعضای شورای شهر خرمشهر، عزیز ساعدی با ۱۱ رای موافق به عنوان سرپرست شهرداری خرمشهر انتخاب شد.

واکنش شهرداری خرمشهر به خودسوزی اعتراض آمیز یک دستفروش

ساعدی سرپرست شهرداری خرمشهر پیش از این، به عنوان معاون مالی شهرداری فعالیت می کرد.

یک شهروند خرمشهری به نام 'یونس - ع' 34 ساله، در هفته پایانی پارسال، در اعتراض به آنچه که ممانعت شهرداری درادامه کار دستفروشی وی عنوان شده، روبه روی شهرداری خرمشهر خودسوزی کرد.

این خودسوزی، تنها اظهار تاسف این شهرداری را به همراه داشت. 

ماجرای خودسوزی 

 یونس که متولد ۱۳۶۲ و از اهالی خرمشهر است وقتی برای کسب مجوز راه اندازی غرفه (دکه ) به شهرداری خرمشهر مراجعه و با جواب منفی روبرو می شود در وسط سالن ساختمان شهرداری اقدام به خودسوزی می کند. 
 
برادر یونس در خصوص علت این موضوع به خبرنگار اهوازنیوز گفت: من و برادرم چندسال است که در بازار بساطی داریم و تنها امرار معاش مان از این طریق است. یونس سرپرست خانوار و صاحب دو کودک است که باید به معیشت آنان رسیدگی کند. 
 
وی ادامه داد: مدتی قبل برای دریافت کانکس به شورای شهرمان درخواست دادیم که نمی دانم به چه علت اسم مان در لیست رد نشد. از سوی دیگر، سه بار متوالی بساط یونس توسط شهرداری از محلی که عملا ایجاد مزاحمت برای کسی نمی کرد، جمع شد. شما می دانید که یک بازاری، خورد و خوراکش روزانه است و یونس که نمی توانست جوابگوی شکم زن و بچه هایش باشد، حوالی ساعت ۷:۴۵ صبح امروز (شنبه)  به منظور پیگیری اخذ مجوز به شهرداری خرمشهر مراجعه و باز هم با جواب منفی روبرو شد. 
 
این موضوع چنان وی را برآشفت که با رفتن به جایگاه بنزین و تهیه یک بطری یک و نیم لیتری، زمانی که در جواب تهدیدش نسبت به خودسوزی، با بی تفاوتی کارمندان شهرداری مواجه شد، ناگهان خود را به آتش کشید. 
 
 یونس پس از خودسوزی به دلیل شدت جراحات و 80 درصد سوختی برای درمان به تهران منتقل شد اما در نهایت درگذشت.

وزیر بهداشت نیز در سفر نوروزی به خوزستان، با حضور در منزل یونس، با خانواده و دو فرزند یتیم او دیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین