کد خبر: ۲۹۲۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

رواج برده داری جنسی در عراق/ داعش به دختران 8 ساله هم رحم نمی‌کند

تروریستهای داعش، برده داری جنسی را در عراق ترویج داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش تلگراف؛ زنان و دختران ایزدی در عراق متحمل بیشترین آسیب از سوی تروریستهای داعش شده‌اند. تروریستها حتی به دختر‌بچه های 8 یا 9 ساله هم رحم نمی‌کند و آنها را با نام "برده جنسی" در بازار می‌فروشند.

زنان و دختران اسیر شده بوسیله داعش در اختیار تروریستها قرار می‌گیرند و سپس به دیگر اعضای گروه فروخته می‌شوند. 20 زن ایزدی که از دست تروریستهای داعش موفق به فرار شده‌اند، حقایق تلخی را از دوران اسارت خود بازگو کردند.

" جلاله" دختر 12 ساله ایزدی یکی از این برده های جنسی بود. او برای حفظ جان مجبور به تغییر نام خود شده است. " جلاله" فاش کرد شهری کوچک در سوریه محل معامله زنان ایزدی است و داعش او را برای فروش به این محل منتقل کرد. دختران را مجبور می‌کردند در صف های منظم قرار گرفته و بدون ادای جمله ای در انتظار انتخاب شدن از سوی خریداران باقی بمانند. " جلاله" بارها مورد اذیت و آزار قرار گرفت و قبل از آنکه بتواند فرار کند چندین بار به تروریستهای مختلفی فروخته شد.

گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد نشان می‌دهد اسارت زنان ایزدی بدترین نوع برده داری جنسی در قرن 21 بوده است. داعش با حمله به شهرهای شمالی عراق بیش از 3000 نفر را به اسارت گرفت. بیشتر افراد اسیر شده از خانواده های ایزدی هستند. فقط تعداد کمی از زنان و دختران موفق به فرار از دست داعش می‌شوند و نگرانیهای زیادی درباره سرنوشت دیگر زنان ایزدی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین