کد خبر: ۲۹۲۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

چه افرادی مجاز به انجام عمل جراحی لیزیک هستند؟

برای انجام عمل جراحی باید عیب انکساری در افراد به مرحله ثبات رسیده و در طول یک سال تغییری در نمره چشم فرد مشاهده نشود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد کی‌پور اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص افرادی که مجاز به انجام عمل جراحی لیزیک هستند، اظهار کرد: عمل‌های جراحی تصحیح عیوب انکساری چشم با لیزر نیز همانند سایر عمل‌ها و تکنیک‌های جراحی مستلزم تأمین شرایط خاص و مقتضیات ویژه‌ای می‌باشد.

وی افزود: پیش از انجام عمل جراحی باید تست‌ها و آزمایشات تشخیصی ویژه‌ای صورت پذیرد تا از صلاحیت فرد برای انجام عمل اطمینان حاصل گردد و در واقع، معمولاً باید عیب انکساری در افراد به مرحله ثبات رسیده باشد و در طول یک سال تغییری در نمره چشم مشاهده نشود.

کی‌پور با بیان این مطلب که سن افراد متقاضی بهتر است بالای 21 سال باشد، گفت: هر گونه ناهنجاری قرنیه‌ای نظیر نامنظمی قرنیه و یا ضخامت کم قرنیه فرد را به عنوان کاندید برای عمل‌های لیزری چشم مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: بانوان در زمان بارداری مجاز به انجام عمل‌های لیزری چشم نیستند و هم‌چنین هرگونه خشکی چشم در افراد باید پیش از انجام عمل، مورد بررسی و تحت کنترل قرار بگیرد.

کی‌پور در خصوص مراقبت‌های پس از عمل لیزیک بیان کرد: بهتر است افراد در روزهای نخست پس از عمل جراحی، از انجام فعالیت‌هایی که به تحریک مداوم چشم می‌انجامد نظیر کار مستمر با رایانه و تلفن همراه خودداری کنند و از پوشش حفاظتی چشم استفاده شود.

وی در ادامه افزود: باید از انجام ورزش‌های سنگین و شنا در یک ماه نخست پس از عمل جراحی خودداری شود و هم‌چنین انجام معاینات منظم و ارائه توصیه‌های لازم توسط درمانگران به خصوص در فاصله یک ماه پس از عمل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کی‌پور عنوان کرد: معمولاً فرآیند بهبود بینایی در برخی از تکنیک‌های اصلاح عیوب انکساری با لیزر (نظیر PRK) تدریجی و به مرور زمان بوده که بیماران باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد: نوع عمل جراحی بر اساس وضعیت اختصاصی هر بیمار تعیین می‌گردد و در نهایت پس از انجام عمل جراحی باید نسبت به پیامدها و نتایج عمل تا حد زیادی اطمینان حاصل گردد که به بیماران توصیه می‌شود انجام تست‌های تشخیصی پیش از عمل لیزیک را حتماً جدی بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین