کد خبر: ۲۹۲۴۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

ممنوعیت سلفی در جشنواره کن

در حالی که فرصت زیادی به برپائی این جشنواره نمانده است، روسا و مدیران آن طی کنفرانسی خبری اعلام کرده‌اند که برای سلفی گرفتن مشاهیر، محدودیت قائل خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی: جشنواره کن یکی از فستیوال‌های بزرگ فیلم است که همه ساله در فرانسه برگزار می‌شود و ستاره‌ها و فیلمسازان بسیاری را از سراسر جهان بر روی فرش قرمز خود می‌خواند. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌شمار می‌آید.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، از همان آغاز کار جشنواره کن، مراسم فرش قرمز این جشنواره جهانی به یکی از پرستاره‌ترین فرش قرمزهای جهان بدل شده است. ستاره‌ها و مشاهیر بر روی فرش قرمز کن قدم می‌زنند و توسط خیل عکاسانی که در مقابل آنها به صف ایستاده‌اند، شکار می‌شوند. حالا طی یکی، دو سال اخیر با رشد و محبوبیت عکس‌های سلفی، ستاره ها نیز خود دست به کار شده‌اند و به ثبت لحظات جشنواره می‌پردازند.

در حالی که فرصت زیادی به برپائی این جشنواره نمانده است، روسا و مدیران آن طی کنفرانسی خبری اعلام کرده‌اند که برای سلفی گرفتن مشاهیر، محدودیت قائل خواهند شد. 

تیری فراماکس یکی از مدیران این جشنواره در این کنفرانس گفت:« ما در حال حاضر در حال راه اندازی یک کمپینی هستیم تا بتوانیم تعداد سلفی گرفتن مشاهیر را کاهش دهیم. علاوه بر عللی که ما برای این کار داریم، گاهی اوقات این عمل به شدت احمقانه و مضحک می شود.»

پیر لسکیور که سال گذشته به ریاست جشنواره کن رسید، در ادامه سخنان فراماکس گفت: «در هر صورت سلفی زشت ترین تصویر از شما را می‌گیرد. ما نمی‌خواهیم سلفی گرفتن را ممنوع کنیم اما مسئله زمان بسیار برای ما مهم است.»

او افزود: «ما زمان کوتاهی داریم که به همه میهمانان خوشامد بگوئیم و آنها را از روی فرش قرمز و پله ها عبور دهیم به سالن هدایت کنیم. اگر میهمانان بخواهند هر دو متر بایستند و با خودشان، سلفی بگیرند.»

روسای جشنواره کن جزئیات بیشتری را از این کمپین افشا نکردند. اما از احتمال حضور پلیس خبر دادند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین