کد خبر: ۲۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

قتل دومین خبرنگار در اوکراین+عکس

درحالی که یک شبانه روز از قتل اولس بوزینا خبرنگار و نویسنده برجسته اوکراینی در کی یف نگذشته است یک خبرنگار دیگر اوکراینی به قتل رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی 'زویوزدا ' ، خانم اولگا موروز سردبیر نشریه اوکراینی 'نتشینسکی وستنیک' امروز جمعه در نزدیکی خانه خود در شهر نتشینسک در استان خملنیتسک در منطقه مرکزی اوکراین به قتل رسید.

خانم ماروز از خبرنگاران مستقل بود و در مقاله های خود به انتقاد از اقدامات مقامهای دولتی به ویژه در مسایل اجتماعی و اقتصادی می پرداخت.

جسد این خبرنگار با آثار ضربات چاقو در نزدیکی خانه اش یافت شد و در حال حاضر ماموران دادستانی و امور جنایی در محل حاضر و به تحقیق می پردازند.

این دومین خبرنگاری است که در شبانه روز اخیر در اوکراین به قتل می رسد.

روز پنجشنبه اولس بوزینا روزنامه نگار و مجری تلویزیونی اوکراین در نزدیکی خانه خود در منطقه شوچنکو در کی یف کشته شد. 

افراد مهاجم پس از تیراندازی به سوی روزنامه نگار اوکراینی با خودرو از محل حادثه متواری شدند. در حال حاضر گروهی از ماموران دادستانی و امور جنایی اوکراین در محل قتل حاضر و به انجام تحقیقات می پردازند. 

اولس بوزینا از روزنامه نگاران مخالف حکومت اوکراین بود که به دلیل اظهارات ضدحکومت فعلی اوکراین معروف شده بود. 

سی ام فوریه گذشته نیز یک خبرنگار عکاس اوکراینی در منطقه پسکی در استان دونباس در جریان درگیری های میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان جدایی طلب کشته شد.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه نیز یکی از سیاستمداران نزدیک به ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری مخلوع اوکراین به نام اولگ کلاشینکوف به ضرب گلوله فرد ناشناسی کشته شد. کلاشنیکوف از نمایندگان سابق مجلس رادا از حزب حاکم مناطق (حزب حاکم سابق اوکراین) بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین