کد خبر: ۲۹۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵

"امیرکن انترپرایز": ایران، تهدید بزرگ برای شبکه های کامپیوتری آمریکا

مهارت های ایران در زمینه فناوری اطلاعات در سال اخیر به میزان زیادی افزایش یافت. ایران توانسته شبکه های دارای امنیت بالا در آمریکا و عربستان را هک کند و اطلاعات حساس را دریافت و نابود کند.
آفتاب‌‌نیوز :
یک گزارش جدید منتشر شده در آمریکا مدعی است ایران خطر روبه افزایش برای شبکه های کامپیوتری آمریکاست. همچنین ایران حملات و عملیات های جاسوسی سایبری روبه افزایش و پیشرفته ای علیه اهدافی در آمریکا اجرا کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این بررسی که توسط شرکت خصوصی "نورس" متخصص در زمینه امنیت اطلاعات و مرکز تحقیقات "آمیرکن انترپرایز" انجام و ادعا شده است: تلاش های روبه افزایش هکرها نشان می دهد حکومت ایران در جستجوی زیرساخت های ضعیفی است تا در حملات سایبری آینده مورد هدف قرار دهد.

در این تحقیق اضافه شده است: ایران در حال ظهور به عنوان تهدید بزرگ برای آمریکا و هم پیمانانش در زمینه اطلاعات است. 

بنابراین گزارش، مهارت های ایران در زمینه فناوری اطلاعات در سال اخیر به میزان زیادی افزایش یافت. ایران توانسته شبکه های دارای امنیت بالا در آمریکا و عربستان را هک کند و اطلاعات حساس را دریافت و نابود کند.
 
حملات سایبری ایران به رغم تحریم های اقتصادی علیه این کشور و مذاکرات هسته ای در حال افزایش  است.
در این تحقیق تاکید شده ایران حملات سایبری را از داخل و خارج از این کشور انجام می دهد.

در این گزارش آمده است: برخی شرکت ها ایرانی سرورها و تجهیزات کامپیوتری را در غرب دارند و از آنها برای حملات سایبری استفاده می کنند.
 
در بخشی از این گزارش اشاره شده: به سادگی از طریق ثبت نام و پرداخت هزینه، نهادها و شهروندان ایرانی عادی می توانند وارد سیستم ها و برنامه های کامپیوتری پیچیده و پیشرفته ای شوند که غرب تلاش می کند آنها را منع کند.
 
قبل از این هم مقامات امنیتی آمریکایی هشدار داده بودند که ایران پیشرفت بزرگی در زمینه توانمندی های اطلاعاتی کسب می کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین