کد خبر: ۲۹۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا: شاید مجبور شوم به ایران حمله کنم

سناتور روبیو در حالی که حاضران در جلسه پس از صرف شام در حال خوردن دسر کیک شکلاتی بودند،افزود: ایران در حال توسعه برنامه موشک های بالستیک خود است و تا کمتر از یک دهه دیگر قابلیت هدف قرار دادن شهرهای سواحل شرقی آمریکا را خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
مارکو روبیو یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا از احتمال اعمال گزینه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران سخن گفت.نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا: شاید مجبور شوم به ایران حمله کنم

به گزرش عصر ایران به نقل از پولیتیکو این سناتورجمهوریخواه 43 ساله ایالت فلوریدا جمعه شب در مراسم شام جمهوریخواهان در ایالت نیوهمپشایر در جلسه پرسش و پاسخ با اشاره به این موضوع مدعی شد:" ایران بزرگ ترین حامی تروریسم روی کره زمین است. آنها از تروریسم به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی بهره می برند. "

روبیو گفت:" من جنگ طلب نیستم و دوست ندارم از گزینه نظامی استفاده کنم، اما یک ایران هسته ای یک خطر غیر قابل پذیرش برای منطقه و جهان است .

او گفت:" ما مجبوریم بین دو گزینه بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم : دست یابی ایران به سلاح هسته ای یا حمله نظامی برای جلوگیری از هسته ای شدن ایران.

ایران اتهام تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را قویا رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه های هسته ای خود تاکید دارد.

سناتور روبیو در حالی که حاضران در جلسه پس از صرف شام در حال خوردن دسر کیک شکلاتی بودند،افزود:" ایران در حال توسعه برنامه موشک های بالستیک خود است و تا کمتر از یک دهه دیگر قابلیت هدف قرار دادن شهرهای سواحل شرقی آمریکا را خواهد داشت."

روبیو درباره چارچوب اعلام شده برای توافق هسته ای با ایران نیز گفت:" ما طبق تفاهم اعتماد کرده ایم که ایران هر جایی را که ما برای بازرسی بخواهیم ، باز خواهد کرد و اجازه بازرسی خواهد داد. اما ما تجربه عراق را در این زمینه داریم. ما به عراق می گفتیم می خواهیم از فلان جا بازدید کنیم و صدام می گفت ، نه شما نمی توانید. بعد از گذشت 3 ماه و پس از اینکه مکان مورد نظر را از آثار باقی مانده پاک می کردند به ما می گفتند بفرمایید بازرسی کنید."

مارکو روبیو هفته گذشته اعلام نامزدی کرد. او انتظار دارد با تمرکز اصلی کمپین انتخاباتی خود بر روی مسایل مرتبط با سیاست خارجی نظر رای دهندگان جمهوریخواه را برای کسب نامزدی نهایی حزب جمهوریخواه جلب کند.

پیش بینی می شود در کمپ جمهوریخواهان نزدیک به 20 نامزد با یکدیگر رقابت کنند در حالی که از اردوگاه دموکرات ها تا کنون به جز هیلاری کلینتون فردی برای نامزدی این حزب اعلام حضور نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین