کد خبر: ۲۹۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

مرغ درشت نخرید

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان همدان گفت: کاهش سن کشتار مرغ و عرضه مرغ‌های کوچک سایز در بازار فوائد اقتصادی برای تولیدکننده و مصرف کننده به همراه دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
"ماشاءالله محمدی" در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرهنگ مصرف مرغ درشت فرهنگ مناسبی به نظر نمی‌آید و باید به ترویج مصرف مرغ سبک سایز در بین مردم بپردازیم.

وی افزود: اصلاح فرهنگ خرید مرغ سبک سایز در بین مردم به راحتی امکان‌پذیر است چراکه کاهش سن مرغ باعث بهبود ضریب تبدیل می‌شود.

محمدی تصریح کرد: مرغ‌های سبک وزن بهترین کیفیت و طعم را دارا بوده، با افزایش وزن مرغ و تجمع چربی در محوطه شکمی که با قیمت بالا وارد شده است بجای تبدیل به پروتئین مفید به هزینه بالاتر و خوراک بیشتر چربی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب مردم به دنبال مصرف مرغ درشت هستند، گفت: این در حالیست که مرغ سایز کوچک بیشترین کیفیت را دارد.

محمدی یادآور شد: در دنیا مرغ‌های سبک تولید می‌شوند، باید با فرهنگ‌سازی برای تولیدکنندگان از آنها بخواهیم تا آنچه را برای عموم مناسب‌تر است و سلامت مردم را در پی دارد، تولید کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام همدان ادامه داد: در هیچ جای دنیا مرغ درشت مصرف نمی‌شود بنابراین باید منفعت عموم را در نظر گرفته و بدانیم که منفعت تولیدکننده در مصرف و تولید مرغ‌های سایز سبک است.

وی گفت: با کاهش تولید مرغ درشت و افزایش تولید مرغ سایز کوچک مصرف کننده نیز به سمت مصرف مرغ سبک خواهد رفت.

محمدی خاطرنشان کرد: از دیگر مزیت‌های مرغ سبک، خوش خوراک و خوش پخت بودن آن بوده و چربی کمتری در لاشه آن موجود است.

وی گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته بر خلاف مقاومت تولیدکنندگان در ابتدای کار، اقدام به عرضه مرغ‌های سایز سبک به بازار شد که بخش عظیمی از مرغ مازاد بر مصرف استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین