کد خبر: ۲۹۲۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴

اتفاق میدان امیرچخماق یزد تکرار نمی شود

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت: اتفاقی که سال گذشته درخصوص دفن شهدا در محوطه میدان تاریخی امیرچخماق یزد رخ داد ، دیگر تکرار نخواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد حسن طالبیان روز شنبه در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز بناها ، بافت ها و محوطه های تاریخی اظهار کرد: اتفاق سال گذشته در میدان امیرچخماق یزد می توانست با هماهنگی دقیق تر به وضعیت بهتری بیانجامد و بر این اساس نامه نگاری هایی در سطوح مختلف انجام دادیم تا تکلیف مشخص شود.

وی با بیان این که همه طرف های درگیر این موضوع ، اذعان به اجرای قانون داشتند گفت: بر این اساس با عزیزان بسیجی نیز هماهنگی های لازم صورت گرفت ، به طوری که اواخر سال گذشته از بروز چنین اتفاقی در شهرستان تویسرکان همدان نیز جلوگیری شد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده که درخصوص طراحی ، مکان یابی و حتی کمک مالی و کارشناسی آمادگی لازم درباره انتخاب مکان مناسب برای دفن شهدا را داشته باشد.

وی با بیان این که همه ما مدیون شهدای عزیزمان هستیم ، اضافه کرد: البته باید هر فعالیتی بر اساس قانون و در جای خود صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته موضوع دفن تعدادی از شهدا در میدان تاریخی امیرچخماق یزد باعث بروز برخی حواشی شد ، به طوری که مسئولان استان با توجه به تلاش برای ثبت جهانی بافت قدیم امیرچخماق مخالفت خود را برای دفن شهدا در محوطه این میدان اعلام کردند اما این شهدا در همان محوطه به خاک سپرده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین