کد خبر: ۲۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
مدیرعامل ایرانسل خبر داد:

ایرانسل 21 میلیون مشترک حرفه‌ای دیتا دارد

مدیرعامل ایرانسل از امکان دانلود دیتا با سرعت تا 150 مگابیت بر ثانیه روی شبکه نسل چهارم ایرانسل خبر داد و گفت: ظرف مدت کوتاهی که از ارایه خدمات نسل سوم و چهارم ایرانسل می‌گذرد، درحال حاضر بیش از 21 میلیون کاربر دیتایِ حرفه‌ای در شبکه ایرانسل فعال هستند و تعداد مشترکان شبکه‌های نسل سوم و چهارم ایرانسل هم به بیش از هفت میلیون مشترک افزایش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرعامل ایرانسل از امکان دانلود دیتا با سرعت تا 150 مگابیت بر ثانیه روی شبکه نسل چهارم ایرانسل خبر داد و گفت: ظرف مدت کوتاهی که از ارایه خدمات نسل سوم و چهارم ایرانسل می‌گذرد، درحال حاضر بیش از 21 میلیون کاربر دیتایِ حرفه‌ای در شبکه ایرانسل فعال هستند و تعداد مشترکان شبکه‌های نسل سوم و چهارم ایرانسل هم به بیش از هفت میلیون مشترک افزایش یافته است.

مهندس علیرضا قلمبر دزفولی در مراسم رونمایی و عرضه رسمی گوشی‌های جدید S6 و S6 Edge  سامسونگ که با سیم کارت نسل چهار و اینترنت رایگان ایرانسل به خریداران عرضه می‌شود، گفت: یکی از قابلیت‌های ویژه S6 چیپ‌ست‌هایی است که در آن بکار رفته است که از فناوری Cat6 پشتیبانی می‌کند.

به گفته وی تاکنون در گوشی‌های سامسونگ عموما از چیپ‌ست‌های با قابلیت پشتیبانی از Cat4 استفاده می‌شد که حداکثر سرعت دانلود روی آنها نمی‌توانست به 150 مگابیت بر ثانیه برابر با تکنولوژی نسل چهارم ایرانسل برسد، درحالی‌که توانمندی فنی شبکه نسل چهارم ایرانسل این امکان را فراهم کرده بود و اکنون گوشی‌های جدید سامسونگ که به بازار ایران عرضه شده، از چیپ‌ست‌های Cat6 برخورداراند و قابلیت دانلود دیتا تا سرعت 150 مگابیت بر ثانیه را دارند.

مدیرعامل ایرانسل افزود: به دنبال همکاری میان سامسونگ و ایرانسل، با هر گوشی S6 که از طریق فروشگاههای سامسونگ عرضه می‌شود، یک سیم‌کارت نسل چهارم نیز به کاربران ارائه خواهد شد و به مدت یک سال، 20 درصد بیشتر از بسته دیتاهای مورد استفاده مشترک، ترافیک رایگان به وی اهدا خواهد شد.

دزفولی گفت: زمانی که ما وارد بازار تلفن همراه کشور شدیم، به ناچار و براساس پروانه دریافت شده باید نسبت به ارایه فناوری‌های تلفن همراه روی نسل‌های 2.5 و 2.75 یا EDGE اقدام می‌کردیم.

وی افزود: براساس این تکنولوژی، حداکثر سرعت دانلود روی گوشی محدود به حداکثر 100 کیلوبیت در ثانیه بود اما پس از پایان دوره انحصار نسل سوم تلفن همراه در کشور، در دولت جدید و در شهریور ماه سال 93 موفق شدیم پروانه ارتقا به نسل‌های سوم، چهارم و بالاتر تلفن همراه را دریافت کنیم.

به گفته دزفولی، ایرانسل در مدت کوتاهی که پروانه جدید را دریافت کرده، موفق شده بیش از 200 شهر کشور را تحت پوشش شبکه 3G و بیش از 50 شهر کشور را تحت پوشش شبکه 4G قرار دهد.

وی، تفاوت عمده نسل‌های دو، سه و چهار تلفن همراه را در سرعت دانلود و سرعت تبادل اطلاعات عنوان کرد و گفت: با نسل سوم تلفن همراه، سرعت تقریبا تا 21 مگابیت و با روش‌هایی تا حداکثر 42 مگابیت بر ثانیه و با نسل چهارم امکان دانلود 150 مگابیت بر ثانیه و با روش‌هایی تا 300 مگابیت بر ثانیه میسر می‌شود.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، یکی از نیازمندی‌ها برای بهره‌مندی از نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه، در دسترس بودن گوشی مناسب در بازار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین