کد خبر: ۲۹۲۷۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

شرایط پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری

بیمه شدگانی که به سبب بیماری های عادی و یا بیماری های حرفه ای، حوادث ناشی از کار و یا غیر ناشی از کار برای مدتی قادر به انجام کار نیستند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.
آفتاب‌‌نیوز : بر اساس ضوابط و قوانین سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگانی که تحت معالجات پزشکی یا درمان های توانبخشی قرار می گیرند و موقتاً توانایی انجام کار را ندارند در مدت ایام بیماری، از سوی این سازمان غرامت دستمزد دریافت خواهند کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،  بر اساس این گزارش بیمه شدگانی که به سبب بیماری های عادی و یا بیماری های حرفه ای، حوادث ناشی از کار و یا غیر ناشی از کار برای مدتی قادر به انجام کار نیستند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری باید گواهی پزشک را به شعب تأمین اجتماعی ارائه کنند.

لازم به ذکر است، چنانچه مدت استراحت بیمه شده در هر نوبت از 7 روز و در مجموع طی یک سال از 15 روز بیشتر نشود، تأیید آن توسط پزشک معالج کافی خواهد بود.

بر اساس قوانین سازمان تأمین اجتماعی، در صورتی که مدت استراحت بیش از 15 روز و کمتر از 60 روز باشد، باید به تأیید پزشک معتمد سازمان برسد و چنانچه مدت استراحت بیمه شده 60 روز و بیشتر در سال باشد باید به تأیید شورای پزشکی تأمین اجتماعی برسد.

بر این اساس، غرامت دستمزد از اولین روزی که بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری قادر به کار نباشد، پرداخت می شود و غرامت دستمزد بیمه شده ای که بر اثر بیماری عادی در بیمارستان بستری شود از اولین روز محاسبه و پرداخت شده و در صورتی که بیمه شده ای بر اثر بیماری عادی قادر به کار نباشد و به صورت سرپایی درمان شود غرامت دستمزد از روز چهارم محاسبه و پرداخت می شود.

به گزارش تسنیم، لازم به ذکر است، برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه شده باید با در دست داشتن اصل دفترچه درمانی و گواهی پزشک معتبر به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کندو مدت دریافت غرامت دستمزد جزو سوابق پرداخت بیمه محاسبه می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین