کد خبر: ۲۹۲۹۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

کانادا مخالف جدید تحویل اس-300 به ایران

وزیر دفاع کانادا به شدت از تصمیم مسکو برای تحویل موشک‌های پدافندی اس-300 به ایران انتقاد کرده و گفته که این کار نشان‌دهنده اداره سیاست خارجی روسیه بر مبنای بی‌مسئولیتی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فارس، «جیسون کنی» وزیر دفاع کانادا به شدت از تصمیم مسکو برای تحویل موشک‌های پدافندی اس-300 به ایران انتقاد کرده و گفته که این کار نشان‌دهنده اداره سیاست خارجی روسیه بر مبنای بی‌مسئولیتی است.

این چهره نظامی کانادایی که با شبکه خبری سی‌تی‌وی مصاحبه می‌کرد پس از انتقاد شدید از سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین و اذعان به تخریب روابط دو کشور «به دلیل حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین» سراغ ایران و موشک‌های اس-300 رفت و مخالفت خود را با تحویل این سامانه پدافندی به ایران اعلام کرد.

ایران و روسیه سال 2007 برای تحویل سامانه پدافندی اس-300 قرارداد بستند؛ مسکو اما مدعی است که با وجود عدم مخالفت قطعنامه‌های سازمان ملل با فروش یک سلاح دفاعی، از روی حسن نیت و برای کمک به پیشبرد مذاکرات، این تحویل را تاکنون به تعویق انداخته است.

پوتین هفته گذشته اعلام کرد که این تحریم داوطلبانه به پایان خود رسیده و اس-300 پس از تنظیم قرارداد جدید به طرف ایرانی تحویل خواهد شد.

وزیر دفاع کانادا در ادامه مصاحبه خود، فروش موشک‌های تدافعی را به امنیت اسرائیل مربوط کرد و ضمن تاختن بر سران دیپلماسی روسیه به دلیل عدم مخالفت با تحیول این سامانه به ایران گفت: «کانادا هیچ عذری را برای ایجاد بی‌ثباتی در نقاط دنیا از سوی روسیه نمی‌پذیرد.»

مجری برنامه از کنی پرسید که آیا احتمال نمی‌دهید با توجه به توافق در دست بررسی ایران و آمریکا بر سر پرونده هسته‌ای این کشور، روس‌ها با تحویل اس-300 در صدد ایجاد مشکل بر سر راه توافق و ترغیب کنگره به رد کردن توافق باشند.

جیسون کنی گفت که در این زمینه نظری ندارم ولی ارائه چنین سلاح پیچیده‌ای به ایران نشان‌دهنده بی مسئولیتی روس‌ها است.

موشک‌های پدافندی برای انهدام موشک‌های تهاجمی و دفاع از زیرساخت‌ها و شهروندان کشور مورد تهاجم، شلیک می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
1
2
اینا حرف مفت زیاد میزنن شما بگو خب .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین