کد خبر: ۲۹۳۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲

چند نكته در مقايسه پرايد ايران و كره

مقايسه اگر بدون رعايت ادب و آداب باشد، شبهه ايجاد مي‌كند و به گمراه شدن افكار عمومي منجر مي‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سایت ساعت24 نوشت: مقايسه‌گري يك عادت ذاتي هر آدمي در هر جاي دنيا و با هر موقعيت اجتماعي است. افراد و گروه‌ها و رسانه‌ها نيز بنا به موقيعت‌هاي گوناگون علاقمندند ديروز و امروز را با هم مقايسه كنند و همچنين داشته‌ها و نداشته‌هاي خود و جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند را نيز با ديگران و جامعه‌هاي ديگر مقايسه كنند. اين عادت پسنديده‌اي است كه مي‌تواند در صورت رعايت «آداب مقايسه» عاملي پيش‌برنده باشد.

جامعه ايراني نيز اين عادت را دارد و حق خود مي‌داند كه به طور مثال ايران را با تركيه و كره جنوبي مقايسه كند. رسانه‌هاي ايران نيز حق دارند كه به طور مثال صنعت خودرو ايران با كره جنوبي را مقايسه كنند و نتايج دلخواه خويش را بگيرند. اما اين مقايسه اگر بدون رعايت ادب و آداب باشد، شبهه ايجاد مي‌كند و به گمراه شدن افكار عمومي منجر مي‌شود.

يك رسانه محترم اما در اين روزها بدون رعايت ادب و آداب مقايسه‌اي ميان پرايد ايران و كره كرده است كه چند نكته را يادآور مي‌شويم:

- اقتصاد كره جنوبي از دهه ۱۹۶۰ تا امروز با اقتصاد جهاني پيوند و تعامل نزديك، مستمر، دوسويه و پيش‌برنده داشته و دارد و به آساني آب خوردن تازه‌ترين تكنولوژي‌هاي روز دنيا در صنعت خودرو را خريداري و به داخل انتقال مي‌دهد اما ايران متاسفانه و به دلايل گوناگون در اين شرايط قرار ندارد. پس مقايسه پرايد ايران و كره حتي مقايسه صنعت خودرو ايران و كره دست‌كم در اين باره فاقد ادب و آداب نقد است.

- دولت كره جنوبي در دو دهه گذشته و با اتخاذ استراتژي تغييرناپذير حمايت از صنعت خودرو را در كانون توجه قرار داد و انواع حمايت‌ها براي رسيدن به سطح تكنولوژي توليد خودرو در خودروسازان خود با خودروسازهاي معتبر را اعمال كرد و اكنون با آسودگي شاهد رقابت است و بيمي به دل راه نمي‌دهد. اين همان حلقه مفقوده است كه در ايران شاهد حمايت منطقي، مستمر، كارشناسي شده از هيچ صنعتي نيستيم.

- آيا واحد صنعتي سازنده پرايد و يا هر خودرو ديگر در كره جنوبي با تنگناهاي ارزي، تامين مالي، بازار نامساعد، ماليات‌هاي سنگين و... مواجه است.

- سرانجام بايد گفت آيا پرايد كره جنوبي داريم؟ دقت در سايت‌هاي گوناگون چنين پديده‌اي را نشان نمي‌دهد.

- رسانه‌هاي ارجمند حق دارند كه مقايسه‌گري را با هدف پيشرفت ايران در هر زمينه انجام دهند، اما اين اقدام بايد در مسير تعالي باشد.

- پرايد كره جنوبي اگر وجود خارجي داشته باشد قيمت آن چند مي باشد و پرايد ايراني با چه قيمتي دارد بفروش مي رسد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ram
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
دو كلمه حرف حساب.
مردم فقط وقتشون رو صرف مسخره كردن ميگذرونن و واقعيت ها رو نميبينن.
هيچ ماشيني مناسب تر از پرايد براي كشور ما وجود نداره . فقط مشكل كيفيت پايين بعضي قطعاتشه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین