کد خبر: ۲۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۹:۰۹

توقف بخشي از برنامه جاسوسي سيا در مورد ايران

آفتاب‌‌نیوز : اما فعاليت اين شبكه جاسوسي توسط عواملي در سيا كه نسبت به نتيجه واقعي اين عمليات ترديد داشتند متوقف شده است و از عوامل مسئول آن خواسته شده كه هزينه ها و پرسنلي را كه براي اين عمليات به كار گرفته بودند باز پس دهند.

به گفته مقامات اين شبكه، سرويس اطلاعاتي ايران در آمريكاي جنوبي مدت هاست كه فعال است. با اين وجود شبكه جاسوسي موردنظر آمريكا نيز توانسته اطلاعات موثقي در مورد ايران به دست آورد و مدير اين شبكه جاسوسي گفته است به دست آوردن اطلاعات موثق در مورد ايران، يكي از معدود موفقيت هاي سيا در سال هاي اخير بوده است.

اين مقام مسئول با اشاره به اطلاعاتي كه از ايران به دست آمده مي گويد: «فكر مي كنم مجبوريم دوباره به ايران برگرديم و بايد دوباره از نقطه اي نزديك صفر شروع كنيم.»

او همچنين مي گويد: عمليات شبكه جاسوسي در آمريكاي جنوبي، سيا را در موقعيتي قرار داده كه مي تواند در مورد برنامه هاي ايران و نيز حزب الله، اطلاعات بيشتري را در اختيار سيا بگذارد.

لس آنجلس تايمز در ادامه اين مقاله آورده است: وزارت اطلاعات ايران سال هاست كه حضور قابل توجهي در آمريكاي جنوبي دارد و مقامات اطلاعاتي آمريكا مي گويند شرايط مرزي اين منطقه براي ايران اهميت زيادي دارد زيرا ايران در مرزهاي خود با محدوديت هاي تجاري زيادي مواجه است.

يكي از مقامات سابق سيا در اين خصوص گفته است هيأت هاي تجاري ايران به بوگوتا، كلمبيا، اكوادور، پرو، آرژانتين و شيلي سفر كرده اند و حزب الله هم حضور پررنگي در آمريكاي جنوبي دارد.

برخي كارشناسان نيز ادعا كرده اند ايران و حزب الله مي توانند از آمريكاي جنوبي براي نفوذ در آمريكا استفاده كنند. سيا حتي اعلام كرده است كه گروهي از عوامل خود را به محدوده آمريكاي جنوبي فرستاده و ايراني ها نيز آنها را به خدمت گرفته اند.

سيا با اشاره به اين نكات، ادعا كرده كه قطع بودجه اين برنامه و توقف اجباري آن، نارضايتي بسياري از عوامل سيا را به دنبال داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین