کد خبر: ۲۹۴۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

طنز/ جزئیات ساماندهی اصلاحات فردی و داروهای نظافت!

آفتاب‌‌نیوز : شهرام شهیدی در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت:

پس از این‌که شنیدیم نماینده مردم قزوین در مجلس از ارایه طرحی برای برخورد با آرایشگاه‌های زنانه در کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داده و گفته برخي آرايشگاه‌ها مشغول ترويج فرهنگ غربي با ارايه خدمات بهداشتي هستند، در این ستون هیأتی تشکیل دادیم و طرحی را جهت پیشنهاد ارایه دادیم:

ماده یک: اصلاحات


بند ١-١: هرگونه اصلاحات - در همه جا و به‌ویژه در آرایشگاه‌ها - اعم از اصلاحات سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و نیز اصلاحات شخصی اعم از رفتاری و ظاهری ممنوع و با متخلف برخورد می‌شود. برخورد با متخلفان شامل جریمه نقدی تا اعزام به سرزمین بی‌آرایشگاه خواهد بود.

بند ١-٢: شهروندان در طول روز تنها مجاز هستند یک بار در بیست و چهار ساعت خود را در آیینه نگاه کنند. آن هم صرفا به قصد شانه زدن موها به سمت راست و باز کردن فرق سر به همان راست میانه. مشاهده درون ِ بینی که چیزی راه تنفس را نگرفته باشد نیز خالی از اشکال است.

بند ١-٣: هرگونه رنگ‌آمیزی، بتونه‌کاری، ژل‌مالی و... خلاف امنیت شخصی بوده و دولت مجاز است متخلف را جهت بازپروری به نزدیک‌ترین مرکز دولتی اعزام نماید. در صورت درخواست مجرم، می‌توان او را به مراکز خصوصی هم اعزام کرد اما کلیه هزینه‌ها با خود شخص خواهد بود.

بند ١-٤: هرگونه استفاده غیرمجاز از این بیت حتی به صورت زیرلبی و زمزمه ممنوع می‌باشد: «آیینه چون قد تو بنمود راست... خودشکن، آیینه شکستن خطاست.» لذا شکستن هر آیینه با پاداش مواجه خواهد شد.

ماده دو: آرایشی بهداشتی


بند ٢-١: نصب شعار «اصلاح کمتر، زندگی بهتر» بر سردر کلیه آرایشگاه‌ها الزامی است.

بند ٢-٢: همان‌طور که از اسمش پیداست بهداشت فردی یعنی انجام عملیات بهداشتی به صورت فردی و مجزا بدون دخالت و کمک دیگران. این موضوع به شکل‌گیری استقلال شهروندان کمک کرده و از وابستگی‌ها می‌کاهد.

بند ٢-٣: هرگونه تیشان فیشان ممنوع است مگر با اخذ مجوز لازم از سازمان آتش‌نشانی جهت اعلام توانایی مهار آتش به پا شده بر اثر تیشان فیشان.

ماده سه: خوشنویسی و نقاشی


بند ٣-١: شهروندان مجاز به هیچ‌گونه خالکوبی، تتو و یا نقاشی بر بدن خود نیستند. زیرا بابت بدن و جسم خودشان مالیات نمی‌دهند. لذا ضمن جریمه و اخذ هزینه رنگ‌آمیزی با نرخ مصوب و مالیات بر ارزش افزوده با متخلفان برخورد نیز خواهد شد.

تبصره: شهروندانی که از خط نستعلیق خوشنویسی شده در تتو استفاده کرده از تخفیف ویژه برخوردار و جهت مراجعات بعدی به آنان کارت تخفیف همراه با کد اشتراک تعلق می‌گیرد.

ماده چهار: نظافت


بند ٤-١: هرگونه استفاده - حتی استفاده عاری از خشونت - از داروی نظافت در هر مکان و هر زمان ممنوع بوده و بهتر است روی جعبه‌های آن با فـونت و حروف بزرگ نوشـته شود «مصرف خوراکی ندارد.» همچنین استفاده‌های دیگر آن نیز مجاز نیست مگر تحت نظارت نماینده‌ای از سازمان زیباسازی شهرداری تهران.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین