کد خبر: ۲۹۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

ربودن اميرحسين ١٤ ساله در ازاي سه ميليارد تومان

سه آدم‌ربا كه با ربودن كودك ١٤ ساله يك آهن‌فروش درخواست سه ميليارد تومان پول براي آزادي او كرده بودند با دستگيري از سوي پليس در انجام نقشه خود ناكام ماندند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش اعتماد، ظهر روز هفتم ارديبهشت ماه، پرونده سومين آدم‌ربايي يك ماه گذشته در پايتخت نيز با دستگيري آدم‌ربايان و نجات گروگان بسته شد.

رسيدگي به اولين پرونده آدم‌ربايي دريك ماه اخير ٢٣ فروردين آغاز شد. در اين روز مردي جوان كه برادرزن ١٠ ساله خود را در ازاي ٥٠٠ ميليون تومان پول، هنگام بازي در كوچه دزديده بود در ٢٧ فروردين‌ماه به همراه دو همدست ديگرش در عمليات نامحسوس پليس دستگير شدند و كودك ١٠ ساله نجات يافت. در دومين پرونده نيز ٢٧ فروردين‌ماه،  زني جوان با همدستي شوهرش، پدربزرگ خود را دزديد تا اموال او را به نام خود بزند اما با دستگيري در سوم ارديبهشت‌ماه و آزادي گروگان ٩٠ ساله در انجام نقشه خود ناكام ماند.

 اما رسيدگي به سومين پرونده آدم ربايي يك ماه اخير در پايتخت، ساعت هشت صبح پنجم ارديبهشت‌ماه امسال كليد خورد. در اين ساعت مردي ميان‌سال با مراجعه به كلانتري ١١٢ ابوسعيد تهران به ماموران گفت كه پسر ١٤ ساله‌اش به نام اميرحسين هنگام مراجعه به مدرسه ربوده شده است. با ثبت اظهارات شاكي، به سرعت پرونده‌اي با موضوع «آدم‌ربايي» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

پدر اميرحسين در ادامه شكايتش به تماس آدم‌ربايان با تلفن همراهش و درخواست ميلياردي آنها براي آزادي پسرش اشاره كرد و به كارآگاهان گفت: امروز صبح ساعت ٦:٣٠ سرويس مدرسه پسرم دنبالش آمده بود. اميرحسين هم از خانه خارج شد كه سوار سرويس شود اما يك ربع بعد راننده سرويس مدرسه زنگ خانه را زد و در كمال تعجب به من گفت كه چرا اميرحسين پايين نمي‌آيد؟ من كه نگران شده بودم بلافاصله به كوچه رفتم و دنبال اميرحسين گشتم اما از او اثري نبود.

پدر اميرحسين در ادامه به كارآگاهان گفت: داشتم دنبال اميرحسين مي‌گشتم كه طرف‌هاي ساعت ٧ صبح، فردي ناشناس با تلفن همراهم تماس گرفت و گفت كه اميرحسين را دزديده‌اند و براي آزادي او سه ميليارد تومان پول مي‌خواهند.

با ثبت اظهارات شاكي به سرعت تيمي از كارآگاهان براي انجام تحقيقات ميداني به محل ربايش كودك ١٤ ساله اعزام شدند اما كسي لحظه آدم‌ربايي را نديده بود. همزمان تعدادي از كارآگاهان به مدرسه اميرحسين اعزام شدند كه در تحقيقات خود به سرنخ‌هاي مهمي دست پيدا كردند. در تحقيقات ماموران مشخص شده بود كه چند روز قبل از آدم‌ربايي، تعدادي مرد ناشناس با خودروهاي مختلف پژو ٤٠٥ و سيتروئن در اطراف مدرسه پرسه‌زني مي‌كردند و حتي از مسوولان مدرسه درباره زمان ورود و خروج دانش‌آموزان سوالاتي پرسيده بودند. اين در حالي بود كه هيچ كدام از مسوولان مدرسه آنها را نمي‌شناختند.

به اين ترتيب چهره‌نگاري از متهمان در دستور كار ماموران قرار گرفت. شيوه آدم‌ربايي نيز نشان مي‌داد كه متهمان به خوبي از وضعيت اقتصادي پدر گروگان خود باخبرند و با نقشه‌اي حساب شده پسر شاكي را كه در زمينه خريد و فروش آهن‌آلات فعاليت مي‌كند ربوده‌اند.

سرانجام با تحقيقات پليسي و رديابي ‌شماره تماس آدم‌ربايان مخفيگاه آنها در دهكده المپيك تهران شناسايي شد و عمليات دستگيري آنها به جريان افتاد. ساعت ١١ ظهر هفتم ارديبشهت‌ماه و پس از آنكه ماموران از حضور گروگان در مخفيگاه متهمان اطمينان پيدا كردند، در عملياتي ضربتي به آدم‌ربايان يورش برده و موفق به دستگيري سه آدم‌ربا و نجات اميرحسين ١٤ ساله شدند.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر از ادامه رسيدگي به پرونده متهمان در اداره يازدهم پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین