کد خبر: ۲۹۴۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

واکنش آمریکا به توقیف کشتی‌اش در تنگه هرمز

استیو وارن ، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: این کشتی در حال عبور از آب‌های ایران بوده که توافقات بین المللی برای عبور و مرور کشتی‌های خارجی آزاد است.
آفتاب‌‌نیوز : مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند در پی توقیف یک کشتی آمریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران در تنگه هرمز، آمریکا یک ناوشکن را به آب‌های خلیج فارس می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ایران روز سه شنبه یک کشتی تجاری آمریکایی را به اتهام تخلف در منطقه تنگه هرمز توقیف و آن را به سمت بنادر خود در خلیج فارس هدایت کرده است.

این کشتی که ریسک تیگریس نام دارد، 24 خدمه داشته و در حال عبور از تنگه هرمز بوده است که به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، این کشتی در مسیر‌های کشتیرانی بین‌الملی شناخته در حرکت بوده است.

مایکل کریستیان استورگارد سخنگوی خطوط کشتیرانی مرسک که کشتی به آن تعلق دارد به خبرگزاری رویترز گفت: بر اساس اطلاعات ما این کشتی هم اکنون به سمت بندرعباس در ایران در حرکت است و توسط یک گشت ایرانی اسکورت می‌شود.

وی گفت که شرکت مرسک در حال بررسی گزینه‌ها برای حل این مساله است.

به نوشته نیویورک تایمز، این اتفاق تا حدودی مذاکرات حساس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را تهدید کرده است اما مقامات آمریکایی به سرعت تلاش کردند که توقیف این کشتی را کم اهمیت جلوه دهند.

استیو وارن ، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: این کشتی در حال عبور از آب‌های ایران بوده که توافقات بین المللی برای عبور و مرور کشتی‌های خارجی آزاد است.

وی ادامه داد: اما هنوز زود است که بگوییم این اقدام ایران خلاف آزادی های دریانوردی بین المللی بوده است.

همچنین جف راسکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از اظهار نظر یا محکوم کردن این اتفاق سرباز زد و گفت: وزارت‌خارجه در حال جمع آوری اطلاعات است و من قصد ندارم در حال حاضر توصیفی دراین باره ارائه دهم.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بار این کشتی آمریکایی اجناس معمول تجاری بوده و محموله سلاح نداشته و از بندر جده در عربستان به سمت بندر جبل علی در امارات متحده عربی می‌رفته است.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است : این کشتی به علت تخلفات مالی و مسائل حقوقی توقیف شده است.

به نوشته‌ی این روزنامه آمریکایی ، کشتی توقیف شده با پرچم جزایر مارشال در حرکت بوده است و آمریکا مسئولیت امنیت کامل و دفاع از این جزایر را بر عهده دارد.

سخنگوی پنتاگون همچنین تاکید کرد که هیچ کس در جریان این اتفاق آسیب ندیده و زخمی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین