کد خبر: ۲۹۶۹۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
واکنش علی خرم به تلاش دلواپسان برای توقف مذاکرات هسته‌ای:

دلیل مخالفت دلواپسان با توافق هسته‌‌ای و تعامل با جهان چیست؟

علی خرم گفت: «بعید می‌دانم که این طرح پذیرفته شود، به این دلیل که در کشور یک قوه عاقله وجود دارد که از عقل کارشناسی برمی‌آید و ضرورت رفع تحریم‌ها و تعامل ایران با غرب را به خوبی احساس می‌کنند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- درحالی که چندی پیش برخی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری، طیف مخالف دولت و مذاکرات هسته‌ای از ارائه طرحی به مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌ای تا رفع تهدیدهای آمریکا خبر داده بودند، طرح 3 فوریتی «توقف مذاکرات هسته‌ای تا قطع تهدیدات آمریکا» با 80 امضا، توسط نماینده مشهد تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد. البته ساعاتی بعد با شکایات تعدادی از نماینده‌ها، جعلی بودن امضاهای برخی از نماینده‌ها آشکار شد.دلیل مخالفت دلواپسان با توافق هسته‌‌ای و تعامل با جهان چیست؟

خرم، کارشناس مسائل بین‌الملل در این‌باره به خبرنگار آفتاب می‌گوید: علیرغم کارشکنی‌هایی عده‌ای، ادامه دادن مذاکرات هسته‌ای، اتفاقی است که در صورت به سرانجام رسیدن به سود مردم خواهد بود. او افزود: «قوه عاقله حاکمیت به خوبی می‌داند که اثرات سوء‌تنش‌ها و تحریم‌ها تا چه اندازه مخرب است و به دنبال آن، اول ایران است که خواهان رفع تحریم‌ها و تنش‌ها است.»

وی ادامه داد: «دیپلمات‌های برجسته ما تلاش می‌کنند مذاکرات به نتیجه برسد. حال اگر برخی مخالف پیشرفت مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن هستند، هویتشان کاملا مشخص است. آنها افرادی هستند که از دولت نهم و دهم در دستگاه حکومتی باقی مانده‌اند.»

وی درباره دلیل سنگ‌اندازی دلواپسان گفت: «این افراد با سنگ‌اندازی تلاش می‌کنند تا تحریم‌ها از میان برداشته نشود و روابط دیپلماتیک ایران گسترش نیابد. زیرا که منفعت آنها در این است و عادی شدن فضای دیپلماتیک ایران با غرب، سبب اتفاق آنها خواهد شد.»

او تصریح کرد: «اگر اسرائیل و عربستان با توافق هسته‌ای مخالفت کنند و در این راه فعالانه سنگ‌اندازی کنند، جای تعجب نیست. آنچه بیش از همه باعث اعجاب است، سنگ‌اندازی گروه داخلی است که سرسختانه تلاش می‌کنند، قطار مذاکرات از مسیر خود منحرف شود.»

خرم درباره مخالفان مذاکرات و تلاش‌هایشان برای خدشه‌دار کردن این روند گفت: «آنها  مشکلات تحریم‌ها و تنش‌ها و تنگناهای اقتصادی را خودشان برای مردم ایران به وجود آورده‌اند و حالا نمی‌خواهند این مسائل رفع شود. اگر خوب با سابقه این افراد نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این افراد متعصب و دو آتشه هستند که با تصمیمات نابخردانه‌اشان، مردم مورد هجوم صدمات روحی و مالی قرار گرفتند.»

وی صریحا گفت: «افراد آگاه و مطلع حکومت، به‌خوبی می‌دانند که نباید سد راه مذاکرات شوند. البته اگر در این مسیر مشکلی به‌وجود بیاید، رهبری با مشاوره و راهنمائی‌هایی که از خود مبذول می‌کند، تیم هسته‌ای را هدایت خواهند کرد.»

طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای با 80 امضا صبح سه‌شنبه تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد. در ماده واحده این طرح سه فوریتی آمده است: دولت و مسئولین سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای موظفند هرگونه ارتباط و مذاکره با آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای را تا زمانی که دولت آمریکا رسما و علنا تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارد، قطع کرده و مذاکرات را با بقیه گروه 1+5 بدون حضور آمریکایی‌ها ادامه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
5
0
همه بدانند دلواپسان از توافق خوب نگران نیستند بلکه از مکر شیطان بزرگ نگران هستند لطفا با جملات بی سر و ته عوام فریبی نکنید . کدامیک از دلواپسان با توافق خوب مخالفت کرده است ؟ ما هم نگران فریبکاری و قلدری امریکا هستیم . گذشت زمان ثابت کرده و خواهد کرد که امریکا اصلا قابل اعتماد نیست .نمی دانم بر چه اساسی شما به امریکا اعتماد دارید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
4
0
چرا باید ما در برابر قدرت های بزرگ عقب نشنی کنیم و از قسمتی ویا تمام حقوق خود صرف نظر کنیم و نام ان را تعامل بگذاریم و قدرت های بزرگ در برابر ما قلدری کنند و نام ان را قانون بگذارند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین