کد خبر: ۲۹۷۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

روسیه ازموضع آمریکا درموضوع تحویل اس-300 به ایران انتقاد کرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ازموضع آمریکا درموضوع تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-300 به ایران انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ریابکوف روزجمعه به خبرنگاران گفت: اظهارات مقام های آمریکایی مبنی براینکه مجموعه های اس-300 در صورت حملات هوایی به ایران نمی تواند این کشور را نجات دهد از چارچوب رفتار دیپلماتیک درعرصه بین المللی خارج می شود.

کولین کال معاون دستیار رییس جمهوری آمریکا درگفت وگوبا خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که هر چند مجموعه های پدافند هوایی اس-300 تسلیحات موشکی بسیار موثری هستند اما نمی توانند در صورت حمله احتمالی آمریکا به ایران ، این کشور را نجات دهند.

ریابکوف گفت : تهدید به حمله به هر کشوری ازجمله ایران اقدام نادرست است و به نظر ما اظهارات مقام آمریکایی خارج از عرف مناسبات بین المللی است.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: همه کارشناسان از مشخصات فنی تسلیحات اس-300 اطلاع دارند ومعتقدم که کسانی که دراین نوع موضوعات سررشته دارند دیدگاه متفاوت با مقام آمریکایی درمورد امکان دفاع این تسلیحات از ایران در صورت حمله احتمالی دارند.

روسیه در سال 2007 قراردادی به ارزش 800 میلیون دلار برای فروش سامانه موشکی با ایران امضا کرد اما تحویل این سامانه را به دلیل مخالفت های شدید آمریکا واسراییل به ایران متوقف کرد. این سامانه تا 125 مایل برد دارد و می تواند اهداف چندگانه را همزمان ردیابی کرده و به آنها حمله کند.

به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درماه آوریل گذشته ممنوعیت تحویل مجموعه های اس-300 به ایران راکه درسال 2010 دردوره حکومت دمیتری مدودیف رییس جمهوری وقت روسیه وضع شده بود را لغو کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
0
می خواهی بدهی بده , چرا بازی در می آوری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین