کد خبر: ۲۹۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

بخش غربی رمادی و پایگاه فرماندهی عملیاتی این منطقه به دست داعش افتاد

امروز تروریست‌های داعشی در شهر الرمادی بزرگترین پیروزی طی 9 ماه گذشته را به دست آورده اند.برخی از پایگاه های خبری با اشاره به حمله گسترده تروریست ها خبر داد که داعش کنترل بخش غربی الرمادی را در اختیار گرفته است و ارتش تجهیزات خود را برای مقابله با شبه نظامیان به مناطق درگیری فرستاده است.
آفتاب‌‌نیوز : امروز تروریست‌های داعشی در شهر الرمادی بزرگترین پیروزی طی 9 ماه گذشته را به دست آورده اند. درحالی روز گذشته نیروهای ارتش و عشایر توانستند داعش را از ساختمان مرکزی دولتی در الرمادی عقب برانند ولی امروز باردیگر تروریست‌ها به شهر الرمادی حمله بردند تا شکست روز گذشته را جبران کنند. علاوه بر آن داعش توانسته کنترل فلوجه در 60 کیلومتری بغداد را هم در اختیار بگیرد.

به گزارش تابناک، برخی از پایگاه های خبری با اشاره به حمله گسترده تروریست ها خبر داد که داعش کنترل بخش غربی الرمادی را در اختیار گرفته است و ارتش تجهیزات خود را برای مقابله با شبه نظامیان به مناطق درگیری فرستاده است. بر اساس گزارش ها داعش از 4 محور بار دیگر به شهر الرمادی یورش برد تا نیروهای ارتش و عشایر را از این شهر عقب براند و در همین حال توانسته است مرکز فرماندهی عملیاتی منطقه الرمادی را به کنترل خود درآورد.

مهند هیمور، سخنگوی استاندار انبار، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، عقب‌نشینی نیروهای نظامی عراق از این مقر را تایید کرد. سخنگوی استاندار انبار با این حال تأکید کرده است که شهر رمادی سقوط نکرده و «عده‌ای در برخی محلات همچنان در حال نبرد هستند».

سرهنگ جبار عاصفی، افسر پلیس رمادی، به خبرگزاری فرانسه گفته است نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش، از رمادی عقب نشسته‌ و به سمت آزادراه اصلی رفته‌اند.

به گفته مقام‌های عراقی، درگیری‌های دو روز اخیر در رمادی تا کنون حدود پانصد کشته برجای گذاشته است.

این حمله در شرایطی انجام شده که داعش از دو روز قبل با حمله به مرکز شهر الرمادی کنترل این ساختمان و دیگر مراکز حیاتی در شهر الرمادی را در اختیار گرفته و با برافراشتن پرچم‌های سیاه و اعلام خبر پیروزی خود از طریق بلندگوهای مساجد شهر، یکی از مهمترین پیروز‌های خود در طی 9 ماه گذشته را بدست آورد.

همزمان خبرگزاری فرانسه هم خبر داد که داعش کنترل مقر فرماندهی عملیات الانبار را در کنترل خود گرفته است.از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول تلویزیون دولتی عراق خبر داد که نخست وزیر این کشور از نیروهای ارتش خواسته تا مواضع خود را ترک نکنند.

برآوردی اولیه​ از کشته شدن «دست‌کم ۵۰۰ نفر» در نبردهای دو روزه رمادی در عراق حکایت دارند.

داعش از مدتها قبل به دنبال آن بود که شهر الرمادی مرکز استان الانبار را به تصرف کامل خود دربیاورد. الانبار بزرگترین استان عراق و در مرز این کشور با سوریه و عربستان سعودی و اردن است. داعش در یک سال گذشته تقریبا همه بخشهای استان الانبار به استثنای الرمادی را در کنترل خود داشته است. تصرف الرمادی اهمیت نمادین دارد زیرا این شهر ، مرکز استان الانبار است و برافراشته شدن پرچم داعش در چنین استانی بسیار اهمیت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین