کد خبر: ۲۹۹۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

شکایت خانواده ایرانی از دولت استرالیا

یک خانواده ایرانی با اتهام غفلت از وضعیت دختر پنج ساله خود که مورد آزار جنسی قرار گرفته و منجر به بیماری ها روحی و اختلالات روانی وی شده است، از وزیر مهاجرات استرالیا شکایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز : دادگاه عالی منطقه شمالی استرالیا اعلام کرد این خانواده ایرانی که از سال گذشته میلادی در مرکز بازداشت داروین به سر می برند، از این بازداشت خارج و در بریزبین اسکان یافته اند.

تارنمای آنلاین گاردین استرالیا روز چهارشنبه به نقل از 'جان لارسون' وکیل این خانواده اعلام کرد که یک ادعانامه و استشهاد هفته گذشته علیه 'پیتر داتون' وزیر مهاجرت استرالیا و دولت فدرال استرالیا تنظیم شده که براساس آن این خانواده خواستار جبران خسارات مالی و ممانعت از دستور برای بازگشت به جزیره نائورو هستند.

جمهوری نائورو کشور جزیره ای و 21 کیلومتر مربعی در اقیانوس آرام با پایتختی یارن و حدود 10 هزار نفر جمعیت است که استرالیا با تاسیس بازداشتگاهی در آن پناهجویانی که قصد ورود غیرقانونی به این کشور را دارند، نگهداری می کند.

اما وکیل وزیر مهاجرت استرالیا و دولت فدرال این کشور صلاحیت دادگاه عالی استرالیا در مورد دستور به ممنوعیت بازگشت به نائورو را به چالش کشیده است.

این خانواده سال 2013 به جزیره کریسمس استرالیا وارد شدند و پیش از انتقال به جزیره نائورو، دختر بچه این خانواده با رفتارهای جنسی مواجه شد.

گزارش های اخیر پزشکی در مورد این دختر نشان می دهد که علائم روانی جدی از قبیل خود آسیب زنی، خیس کردن رختخواب و تشویق بیش از حد به دلیل یادآوری خاطراتی از جزیره نائورو در وی وجود دارد.

برخی مدارک دیگر نیز از آزار و اذیت جنسی این دختر در جزیره نائورو حکایت دارند. 'فیلیپ موس' کمیسیونر پیشین صداقت استرالیا وقوع آزارهای جنسی در جزیره نائورو را مورد تایید قرار داده بود.

سه گزارش جداگانه روانپزشکی نشان می دهند که این دختر نباید به جزیره نائورو بازگشت داده شود.

وکیل این خانواده همچنین با استناد به گزارش های مختلفی که نشان دهنده وقوع انجام اتهامات وارده است، گفت که وزیر مهاجرت استرالیا و همچنین دولت فدرال این کشور در مورد این حادثه غفلت کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد که بدون در نظر گرفتن تصمیم دستور به بازگرداندن این خانوده به جزیره نائورو، ما این پرونده را ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، رسیدگی به این پرونده به ماه آگوست (مرداد - شهریور) یعنی زمانی که برای بازگشت این خانواده به جزیره نائورو تصمیم گیری می شود، موکول شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین