کد خبر: ۳۰۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

7 کشته در حوادث رانندگی استان مرکزی

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: حوادث رانندگی در جاده این استان در سه روز اخیر، هفت کشته و 9 مجروح بر جا گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ مهدی حسنی در گفت وگو با ایرنا افزود: این حوادث براثر وقوع 11 سانحه رانندگی در مسیرهای ساوه - همدان، توره - بروجرد، ساوه - تهران، اراک- خمین، ساوه - بویین زهرا، گردنه گیان تفرش و خمین - رباط مراد رخ داد.

وی بیان کرد: حادثه کیلومتر چهار جاده ساوه - تهران بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه پراید رخ داد که در این سانحه یکی از سرنشینان پژو به علت شدت جراحات در دم فوت و سرنشین دیگر این خودرو نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی، علت این سانحه رانندگی را توجه نکردن راننده پژو 405 به جلو اعلام کرد.

سرهنگ حسنی ادامه داد: حادثه کیلومتر 18 محور توره- بروجرد بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان با یک دستگاه کامیون به وقوع پیوست که در این حادثه یکی از سرنشینان وانت پیکان جان خود را از دست داد و راننده کامیون نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس راه این محور علت وقوع حادثه مذکور را تجاوز به چپ خودروی وانت پیکان گزارش کرده اند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: حادثه کیلومتر 26 آزاد راه ساوه - همدان بر اثر واژگونی یک دستگاه پیکان سواری به دلیل توجه نکردن راننده این خودرو به جلو رخ داد که در این سانحه یکی از سرنشینان آن مجروح شد.

سرهنگ حسنی عنوان کرد: حادثه کیلومتر 13 محور قدیم ساوه - همدان نیز بر اثر خروج ناگهانی یک دستگاه پراید از جاده فرعی به اصلی و برخورد با موانع به وقوع پیوست که در این سانحه یکی از سرنشینان این خودرو مجروح شد.

وی ادامه داد: حادثه کیلومتر هفت محور اراک- خمین نیز بر اثر برخورد یک دستگاه وانت پیکان و یک دستگاه پراید رخ داد که در این سانحه دو نفر از سرنشینان خودرو پراید مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی، علت وقوع این سانحه رانندگی را تغییر مسیر ناگهانی وانت پیکان اعلام کرد.

سرهنگ حسنی گفت: حادثه رانندگی کیلومتر 23 محور ساوه - بویین زهرا بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان با یک دستگاه وانت زامیاد به وقوع پیوست که در این سانحه دو نفر از سرنشینان پیکان سواری به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.

وی اظهار کرد: علت این سانحه رانندگی تجاوز به چپ خودروی پیکان نسبت به وانت زامیاد گزارش شده است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: حادثه رانندگی کیلومتر سه محور توره به بروجرد نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه سمند رخ داد که در این سانحه یکی از سرنشینان این خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ حسنی علت وقوع این حادثه رانندگی را توجه نکردن راننده سمند به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

وی ادامه داد: حادثه رانندگی کیلومتر چهار محور تفرش به سمت گردنه گیان بر اثر واژگونی یک دستگاه سانتافه به وقوع پیوست که در این سانحه یکی از سرنشینان این خودور جان خود را از دست داد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: کارشناسان پلیس راه این محور علت حادثه رانندگی مذکور را تخطی از سرعت مطمئنه سر پیچ اعلام کرده اند.

سرهنگ حسنی اضافه کرد: حادثه رانندگی کیلومتر 60 اتوبان ساوه- همدان بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با عابر پیاده رخ داد که در این سانحه عابر پیاده به دلیل ورود به سطح جاده و نقض ماده چهار آیین نامه راهور جان خود را از دست داد.

وی عنوان کرد: حادثه رانندگی کیلومتر هشت خمین به سمت مراد رباط نیز بر اثر برخورد دو دستگاه پراید به وقوع پیوست که در این سانحه یک نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 50 درصد علت وقوع این سانحه رانندگی از سوی یکی از خودرهای پراید به دلیل حرکت دنده عقب غیرضروری و 50 درصد دیگر نیز از سوی خودروی پراید دیگر به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.

سرهنگ حسنی ادامه داد: حادثه رانندگی کیلومتر 27 آزاد راه ساوه- همدان نیز بر اثر واژگونی یک دستگاه پژو 405 رخ داد که در این حادثه یکی از سرنشینان این خودرو به دلیل توجه نکردن راننده به جلو مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

وی اظهار کرد: علت بیشتر حوادث رانندگی در محورهای ارتباطی استان مرکزی در سه روز اخیر ناشی از خطاهای انسانی و توجه نکردن رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی است.

از ابتدای امسال تاکنون حدود 90 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین