کد خبر: ۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۶
هيأت آمريكايي تأكيد كرد:

اطلاعات دقيقي از برنامه ايران و كره شمالي وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز : گزارش نهايي اين هيأت نشان مي دهد در مورد برنامه هاي تسليحاتي و نيز در مورد مقاصد واقعي اين كشورها اطلاعات زيادي وجود ندارد.

مسئولان اين هيأت، در عين حال بر فعاليت كشورهايي كه ممكن است تهديد هسته اي عليه جهان باشند از جمله ايران، كره شمالي، چين و روسيه متمركز شده اند اما اعلام كرده اند كه دسترسي محدودي به اطلاعات لازم در اين خصوص دارند.

در اين گزارش همچنين آمده است جامعه اطلاعاتي آمريكا نتوانسته همزمان با گسترش سلاح هاي كشتار جمعي و تمايل گروه هاي تروريستي به در اختيار گرفتن آنها وارد عمل شود و اطلاعات لازم را در اين خصوص جمع آوري كند.

با اين وجود، تلاش هاي سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در مورد برنامه تسليحات هسته اي ليبي در اين گزارش مورد تقدير قرار گرفته و موفقيت آميز خوانده شده است.

براساس اين گزارش، تكنيك هاي جديدي نيز براي نفوذ در شبكه هاي جهاني هسته اي مثل بازار عبدالقديرخان به كار گرفته شده كه نهايتاً به كنار گذاشتن برنامه تسليحات هسته اي از سوي ليبي نيز منجر شده است.

پيشرفت سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در برنامه هاي ضدتروريستي از زمان حوادث 11 سپتامبر 2001 نيز از ديگر مواردي است كه در اين گزارش مورد توجه قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین