کد خبر: ۳۰۲۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

‌مشکلات‎شجریان‎برای‎اجرا‌ از زبان‎نوش‌آبادی

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی گفت:‌ شجریان برای اجرا در ایران برخی مسائل حکومتی و امنیتی دارد که خود ایشان به آن واقف است و باید برخی اشتباهات گذشته ایشان اصلاح و جبران شود.
آفتاب‌‌نیوز :  حسین نوش‌آبادی عصر امروز در نشست خبری در بوشهر در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چه زمانی شجریان مجوز اجرا در ایران می‌گیرد، اظهار داشت: شجریان دو بعد هنری و سیاسی دارد که بعد هنری وی کاملا مورد پذیرش دولت و مردم و فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور است، یک بعد دیگر ایشان مسائل حکومتی و امنیتی و بحث‌هایی است که ایشان واقف هستند و دوست داریم تلاش کنند برخی موانع رفع شود و برخی اشتباهات گذشته اصلاح و جبران شود تا مجدداً به عرصه موسیقی و هنر کشور بازگردند و امیدواریم هرچه زودتر این مسائل حاشیه‌ای حل شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وضعیت مسکن خبرنگاران گفت: این مسئله همواره از دغدغه‌های ما بوده و هست و همان طور که بیمه خبرنگاری و تکمیلی حل نشده، موضوع مسکن خبرنگاران هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

نوش‌آبادی افزود:‌ اگر مدیران به امنیت این نهاد باور کنند، حمایت‌ها هم جدی می‌شود و مدیری نباید به خاطر انتقاد از وی از خبرنگاران حمایت نکند. هنوز باورمان نشده انتقاد می‌تواند ما را رشد دهد و انتقاد به معنای مخالفت نیست. اکثریت رسانه‌های ما به نیت اصلاح می‌نویسند و نقد می‌کنند، حال عده‌ای هم که نقد غیرمنصفانه دارند، بحث آنان جداست.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون حمایت از فیلمسازان جوان، گفت: قبول داریم که امکانات و حمایت از آنان کافی نیست و باید بیشتر به استعدادها در حوزه فیلم توجه شود و‌ یکی از راهکارهای مهم برای جوانان در عرصه سینما توسعه زیرساخت‌های سینمایی است که شامل احداث و تجهیز سالن سینما، وجود اسپانسرهای مختلف برای سینماگران جوان است.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال اجرای طرح تأسیس سینمای روشن در کشور است که در تمامی استان‌ها اجرا می‌شود و از امکانات بالقوه مثل سالن‌های اجتماعات که استعداد سالن سینما را دارند، استفاده خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که فیلم‌های جشنواره‌ها در تمام استان‌ها عادلانه توزیع شود.

وی ادامه داد: با طرح سینمای روشن، سینما را به نقاط مختلف کشور خواهیم برد و مخاطبان از تولیدات سینمای ما بهره‌مند می‌شوند و با این کار سینما به سمت پویایی می‌رود.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد لغو برخی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی و مسئول رسمی فرهنگ و هنر کشور مجوزهایی که برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری صادر می‌کند، برای تمام دستگاه‌ها معتبر و قابل تمکین و قابل اجراست و تا زمانی که دستگاه صادرکننده اقدامی برای ابطال آن انجام ندهد، سایر دستگاه‌ها مسئولیتی در برابر مجوزهای ارشاد نخواهند داشت؛ هرچند نظرات آنها را خواهیم شنید.

نوش‌آبادی با بیان اینکه لغو و ابطال مجوزهای کنسرت‌های موسیقی را به مصلحت کشور نمی‌دانیم یادآور شد: ضمن تشکر از نهادهایی که برای اجرای کنسرت‌ها با ما همکاری می‌کنند، اما گاهی گله‌مند هستیم که وقتی تصمیم به لغو کنسرت‌ها می‌گیرند، وزارت ارشاد را آگاه و توجیه کرده و دلایل خود را هم ارائه دهند.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی اضافه کرد: رئیس جمهور هم در نشست خبری خود با حمایت از کنسرت‌های موسیقی اعلام کرده مجوزی که برای کنسرت موسیقی صادر شده کسی حق ندارد آن را لغو کند.

وی خاطرنشان کرد: لغو زنجیره‌ای کنسرت‌های موسیقی به مصلحت کشور نیست و بازخورد منفی برای جامعه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
1
1
هر كس از احمدي نژاد انتقاد كرده مشكل سياسي پيدا كرده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین