کد خبر: ۳۰۳۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

جنتی: برنامه دولت برای جلوگیری از لغو کنسرت ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه ای مشترک با وزیر کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: در این جلسه قرار است در این زمینه (لغو کنسرت ها) تصمیم گیری شود.
آفتاب‌‌نیوز : علی جنتی امروز (چهارشنبه) بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص لغو مکرر کنسرت ها در کشور گفت: بعضی از مصوبات قبلی دولت به نیروی انتظامی اجازه می دهد که اداره اماکن در برخی جاها دخالت کند که در حال اصلاح آن مصوبه هستیم.

وی ادامه داد: می خواهیم کسی نتواند از برگزاری مراسمی که وزارت ارشاد به آن مجوز داده است ، جلوگیری کند و کسی نتواند کنسرت ها را لغو کند.

جنتی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد اجاره دادن تالارهای بنیاد رودکی، با تاکید بر اینکه این بنیاد تالارهای زیادی ندارد گفت: این تالار چون به سمت خودکفایی پیش می رود و خیلی متکی به اعتبارات دولتی نباشد، تعرفه ای برای اجاره دادن این سالن ها دارد که طبق آن عمل می کند و علی رغم این تعرفه ها، ما سالانه ها به آن کمک می کنیم تا بتواند هزینه هایش را پوشش دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نظارت بر این بنیاد افزود: بنیاد رودکی یک بنیاد کاملا قانونی با هیات امنا و هیات مدیره دارد و ترازنامه آن مورد تصویب قرار می گیرد و این مسایل رعایت می شود.

به گزارش ایرنا، وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظارت وزیر بر معاونت هنری وزارتخانه کم شده است و مثلا تالار وحدتی که زمانی بهترین موسیقی ها در آن اجرا می شد، الان هر نوع موسیقی از جمله پاپ در آن اجرا شود، گفت: در طول یک سال اخیر موسیقی پاپ اصلا اجرا نشده است و تنها در دهه فجر سال 92 یک سری موسیقی پاپ در آن اجرا شد و بعد از آن موسیقی های سنتی اجرا شده و اخیرا دو ارکستر سمفونیک تهران و ملی در تالار وحدت راه اندازی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
پگاه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
تاوقتی دستگاههای دولتی وظایف خودشون را مشخص نکنن همین اش وهمین کاسه هست وقتی نیروی انتظامی اجازه به خودش بده نفت بفروشه دیگه کار فرهنگی چیزی نیست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین