کد خبر: ۳۰۳۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
توييترنويس مشهور ترکيه:

اردوغان تصميم گرفته به سوريه حمله کند

اردوغان برای حمله موشکی و همچنین حملات سنگین توپخانه ای علیه مناطق تحت کنترل داعش، برنامه ریزی کرده است تا بدین ترتیب زمینه را برای بیان این مساله که اگر از داعش حمایت می کرد، با آن مقابله نمی کرد، آماده کند. این اقدام، برای فرار از ارتباط وی با محموله های تسلیحاتی که از ترکیه به سوریه منتقل شده و همچنین فرار از اقداماتش در تجارت نفت با تشکیلات داعش است.
آفتاب‌‌نیوز :
توییترنویس مشهور ترکیه که از بسیاری از تصمیمات رئیس جمهور این کشور قبل از علنی شدن آگاه است، از تصمیم رجب طیب اردوغان برای حمله به خاک سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری لبنانی آسیا نیوز، «فواد عونی» که به دقیق بودن توییت هایش معروف است و در آنها مسائل زیادی را از پشت پرده حکومت اردوغان برملا کرده و از بسیاری از تصمیمات وی قبل از علنی شدن آگاه است،گفت: «رجب طیب اردوغان تصمیم گرفته است به خاک سوریه حمله کند و ارتش این کشور، کسب آمادگی های لازم را برای این منظور آغاز کرده است.»

فواد عونی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اردوغان در جلسه شورای امنیت ملی، که پنج شنبه گذشته برگزار شد، تصمیم حمله به خاک سوریه را اتخاذ کرد.»

وی با تاکید بر اینکه‌ ارتش ترکیه برای اجرای دستورات، در حال آماده کردن تجهیزات است، گفت کسانی که وی آنها را «رهبران عمیق» خواند، پس از شکستی که در انتخابات متحمل شدند، تصمیم گرفتند کشور را به سمت هرج و مرج سوق دهند.

به گزارش تابناک، فواد عونی در ادامه نوشت: هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعاتی وفریدون سینیرلی اوغلو مشاور وزیر خارجه ترکیه، برای اتخاذ این تصمیم فشارهایی اعمال کردند.»

وی اضافه کرد: مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در نشست غایب بود.

عونی افزود: اردوغان برای حمله موشکی و همچنین حملات سنگین توپخانه ای علیه مناطق تحت کنترل داعش، برنامه ریزی کرده است تا بدین ترتیب زمینه را برای بیان این مساله که اگر از داعش حمایت می کرد، با آن مقابله نمی کرد، آماده کند. این اقدام، برای فرار از ارتباط وی با محموله های تسلیحاتی که از ترکیه به سوریه منتقل شده و همچنین فرار از اقداماتش در تجارت نفت با تشکیلات داعش است.

فواد عونی تاکید کرد: اردوغان احساس کرده که در حال رانده شدن به حاشیه و انزواست و زمان محاکمه اش نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که ارتش (ترکیه) مانع اجرای این نقشه (حمله به خاک سوریه) شود، افزود: در هر حال، فیدان وسینیرلی اوغلو، کار خود را انجام دادند.

فواد عونی در پایان با اشاره به اینکه، « آفکان آلا» وزیر کشور سابق ترکیه در نشست مذکور حضور داشته، گفت: طرح تبدیل ترکیه به جویباری از خون، از زیر دست او می گذرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین