کد خبر: ۳۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۲۳

هاشمی رفسنجانی خواستار رفع ابهام ازحادثه سقوط هواپيماي‌ ارتش شد

آفتاب‌‌نیوز :

هاشمي رفسنجاني، همچنين، ياد و خاطره شهداي عرصه اطلاع رساني و همچنين تعدادي از نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي در حادثه سقوط هواپيما را گراميداشت.

وي، در بخش ديگري از سخنان خود، باتاكيد بر ضرورت پرهيز دانشجويان از سطحي‌ نگري ، گفت : دانشجويان بايد عميق فكر كرده و باانديشه و تفكر رفتار كنند ، زيرا سطحي نگري در شان دانشجويان نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تاكيد كرد كه دانشجويان و اصحاب علم و دانش به عنوان آينده‌سازان اين كشور وظيفه سنگيني به عهده دارند.

هاشمي رفسنجاني، خاطرنشان كرد: رسيدن به توسعه و پيشرفت و پيداكردن جايگاهي شايسته و درخور نام ايران در منطقه، هدف اصلي و نهايي كارگزاران نظام است و اگر بخواهيم به اين هدف مشخص برسيم، به طور قطع، همه بخشهاي جامعه بويژه دانشگاهها و دانشجويان، بايد يك تلاش نفس گير داشته باشند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به آغاز حركت جهاني شدن در عصر حاضر، تصريح كرد: در دنياي امروز بطور مرتب بخشي از قدرتهاي ملي به مراكز بين‌المللي واگذار مي‌شود و ما براي اينكه از دنيا و جريان جهاني شدن عقب نمانيم، بايد خود را آماده كرده و ابزار لازم براي پيوستن به اين تحولات را فراهم كنيم.

هاشمي رفسنجاني، درهمين ارتباط به سند چشم‌انداز بيست ساله كشور اشاره كرد و گفت: در اين سند با توجه به واقعيات كشور و سرمايه‌هاي مادي و معنوي جمهوري اسلامي، براي آينده برنامه‌ريزي شده و هدف اين سند تبديل شدن ايران به قدرت اول منطقه و يك كشور توسعه يافته و پيشرفته است.

وي، بااشاره به وجود سرمايه‌ها و منابع طبيعي سرشار و همچنين نيروي انساني متعهد و متخصص و كارآمد در كشور خاطرنشان كرد: همه چيز براي رسيدن به اين هدف اساسي فراهم است و مي‌توان با سعي و تلاش و كوشش به اهداف مورد نظر سند چشم‌انداز رسيد.

هاشمي رفسنجاني، در ادامه به تكيه به مباني ارزشي در تدوين سند چشم انداز كشور، اشاره كرد و افزود: بحث دانايي محوري، در چشم انداز بسيار مورد توجه بوده و به عنوان يكي از وظايف مهم دانشگاههاي كشور مطرح شده است.

وي، با تاكيد بر اهميت‌تفكرات ديني در اداره جامعه، تصريح كرد: تفكرات اجتماعي متكي بر دين، يكي از ويژگيهاي جمهوري اسلامي است و نظام‌اسلامي با بهره‌گيري از تفكر ديني و اسلامي و استفاده از قدرت اسلام، مي‌تواند در منطقه خود را مطرح كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام،آينده دين دردنياي امروز را درخشان دانست و گفت: برخلاف سطحي نگريهايي كه امروزه وجود دارد، معتقدم كه آينده دين در دنياي امروز، درخشان خواهد بود و دين جايگاه اصلي خود را بازخواهد يافت.

هاشمي رفسنجاني در عين حال اظهار داشت: البته دين يعني هماني كه وجود دارد و سليقه‌هاي شخصي و فردي كه توسط برخي افراد به مردم معرفي مي‌شود، دين نيست.

وي درپايان با اشاره به اينكه آلودگي‌هاي باندي و حزبي به رسالت ديني و علمي دانشجويان آسيب مي‌رساند، از دانشجويان خواست، به اسلام ناب و متكي به قرآن تكيه كنند و اعتدال را درنظر داشته باشند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بااشاره به اينكه در دنياي آينده و جامعه جهاني نقش دانشجويان متعهد و متخصص، كارساز و اساسي خواهد بود، خطاب به دانشجويان، گفت: با متانت، عقلانيت و به صورت عميق، به حركت خود ادامه دهيد، زيرا صبر و تحمل و كوشش شما كارساز خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین