کد خبر: ۳۰۳۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

روسیه: تا 10 تیر به توافق می رسیم/ 5 تا 7 موضوع اختلافی باقی مانده

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد نشست بعدی وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 بین روزهای 25 تا 30 ژوئن (4 تا 9 تیرماه) در وین اتریش برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت که 5 تا 7 موضوع اختلافی همچنان در مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 باقی مانده اند.

ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال مذاکره برای دست یابی به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای تهران هستند. دو طرف قبل از این درباره تعیین مهلت برای مذاکرات تا 9 تیرماه 1394 به توافق رسیده بودند.
گروه 1+5 شامل پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) به علاوه آلمان است.

سرگی ریابکوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای با ایران افزود: مسکو از طرف های شرکت کننده در مذاکرات می خواهد بر حل مسائل واقعی متمرکز شوند و نه اینکه به دنبال منافع لحظه ای و موقتی باشند.
 
ریابکوف گفت: اطمینان دارم توافق هسته ای در زمان مقرر یعنی 30 ژوئن (9 تیرماه) به دست می آید.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه آر تی روسیه،وی ادامه داد: مذاکرات وارد مرحله مستمر و بدون توقف شده است. هیات های 1+5 تا پایان ماه جاری میلادی در وین باقی می مانند. ممکن است حضور خود را در وین تا چند روز بعد از 30 ژوئن - 9 تیرماه تمدید کنند.

نماینده روسیه توضیح داد: تصمیم گیری درباره تمدید چند روزه مذاکرات بعد از پایان مهلت (9 تیرماه) در صورتی انجام می شود که نیازمندی های فنی چنین چیزی را درخواست کند و نه منظق سیاسی. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین