کد خبر: ۳۰۳۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
دبیرکل سازمان ملل

تل آویو باید خطاهای گذشته را جبران کند

دبیرکل سازمان ملل روز پنج شنبه از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا برای حفظ و نجات جان کودکان فلسطینی آسیب دیده در جنگ اخیر غزه بکوشد و خطاهای گذشته را جبران کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه امروز (جمعه) در گزارشی از نیویورک اعلام کرد که بان کی مون از رژیم صهیونیستی خواست تا حفاظت از جان کودکانی را که در عملیات نظامی سال گذشته آن رژیم به غزه مجروح و یا بی خانمان شده اند به عهده گیرد.

وی دیروز طی نطقی به مناسبت نشست ویژه چالش های بی سابقه کودکان در مناطق بحران زده در سازمان ملل گفت: کودکان فلسطینی بدترین خاطره را از جنگ خونبار سال گذشته در غزه دارند که طی آن شاهد کشته شدن بیش از 500 کودک بوده اند، بنابر این رژیم صهیونیستی باید ضررهای روحی و غیر روحی آنها را جبران کند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین نظامیان صهیونیستی را مسئول حملات غیرانسانی به ساختمان های مسکونی دانست که مردم برای نجات جان خود از درگیری های نظامی به آن جا پناه برده بودند.

در حملات سال گذشته رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 300 هزار نفر از ساکنان این ساختمان ها که در اثر حملات نظامیان صهیونیست خراب شد، بی خانمان و آواره شدند. 

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیستی حتی به 91 مدرسه سازمان ملل که کودکان فلسطینی در آنها درس می خواندند نیز رحم نکرده و آنها را بر سر این کودکان بی گناه خراب کردند.

بان کی مون گفت: از رژیم صهیونیستی می خواهم هرچه سریع تر با اقدامات عاجل از جمله بازبینی در سیاست های نظامی گری فعلی خود، حمایت از کودکان و جلوگیری از کشتار و معلولیت آنها و همچنین احترام به قوانین بین المللی حفاظت از مدارس و بیمارستان ها، خطاهای گذشته را جبران کند.

این در حالی است که رون پروسور نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل طی نامه ای اتهامات دبیر کل سازمان ملل به این رژیم را رد کرد و لیلا زروگوی نماینده ویژه سازمان ملل را به انجام اقدامات جانبدارانه گسترده و سیستماتیک علیه آن رژیم متهم کرد.

براساس این گزارش، حملات سبوعانه سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه بیش از دو هزار 200 کشته بر جای گذاشت که اکثر آنها را غیرنظامیان تشکیل می دادند.

به همین دلیل سازمان ملل سال گذشته این رژیم را بزرگترین ناقض حقوق کودکان و همچنین بزرگترین ناقض قوانین مربوط به امکان نظامی و درمانی در جهان معرفی کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین