کد خبر: ۳۰۳۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

سزار مسئول نظارت بر توافق با ایران

روزنامه پولیتیکو نوشت رئیس جمهور آمریکا بدنبال آن است که مقام ارشد دولتی این کشور موسوم به «سزار» را مسئول نظارت بر توافق هسته ای احتمالی با ایران کند.
آفتاب‌‌نیوز :
دولت اوباما چند گزینه مختلف برای اطمینان یافتن از اجرای دقیق هرگونه توافق هسته ای با ایران در نظر گرفته که یکی از آنها انتخاب فردی برای نظارت بر اجرای این توافق است.

بسیاری از کارشناسان قانون اساسی، منتقد اقدامات روسای جمهوری مختلف آمریکا در انتخاب مسئولانی که به «سزار» شهرت دارند، در عرصه های مختلف هستند. ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای براساس راه حل های بدست آمده طی تفاهم ۱۳ فروردین در لوزان سوئیس هستند.

پولتیکو نوشته است که با در نظر گرفتن مشارکت سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ در پرونده هسته ای ایران این مقام دست کم می تواند از سوی آمریکا نظارت بر اجرای توافق را برعهده بگیرد و آن را پیگیری کند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه پولیتیکو، این روزنامه استدلال کرده است که جمهوری خواهان از تعیین یک ناظر بر اجرای توافق هسته ای استقبال نخواهند کرد و آن را نوعی دوباره کاری می دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین