کد خبر: ۳۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵

وایتکس در شیر و خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران نبود هماهنگی بین سازمان‌های تصمیم‌گیرنده و نبود ارتباط دانشگاه و صنعت را دلیل مطرح شدن مباحث غیر کارشناسی و به وجود آمدن شایعه‌هایی از قبیل استفاده وایتکس در شیر یا خمیرمرغ در فرآورده‌های گوشتی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه را لازمه ارتقای صنعت کشور عنوان و اظهار کرد: در راستای تولید باکیفیت باید تعامل بین سازمان‌های نظارتی و همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه افزایش یابد.

وی با بیان این‌که باید هر یک از سازمان‌ها در حوزه تخصص و مسئولیت محوله تخصصی خود اظهار نظر کنند، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مصرف فرآورده های غذایی با منشأ دامی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است، اظهار نظر این سازمان در خصوص مصرف خمیر مرغ کارشناسی است.

دبیریان ادامه داد: این در حالی است که وزارت بهداشت به‌طور کل مصرف خمیر مرغ را ممنوع اعلام کرده است. البته باید این مساله را در نظر گرفت که تمام سازمان‌های نظارتی دغدغه‌شان حفظ سلامت مردم است و اگر وزارت بهداشت چنین عقیده‌ای دارد هدفش تکثیر نشدن واحد‌های زیرپله‌ای و ورود خمیرمرغ غیربهداشتی به فرآورده‌های گوشتی است.

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان این‌که باید تعامل بیشتری بین سازمان‌های دامپزشکی، استاندارد و غذا و دارو ایجاد شود، گفت: از این طریق مردم می‌توانند به درستی انتخاب کنند و دغدغه‌ای درباره سلامت یک محصول ندارند.

وی با بیان این‌که نباید اجازه اظهار‌نظر به افراد غیرتخصصی داده شود، اظهار کرد: چند وقت پیش موضوع وجود وایتکس در شیر مطرح شد که باید گفت این مباحث تنها موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

دبیریان با بیان این‌که مسئول سلامتی مردم وزارت بهداشت است، گفت: وزارت بهداشت در زمینه سلامت مواد غذایی فعالیت خوبی داشته است اما این مسئله را باید مد نظر قرار داد که تعداد واحدهای غذایی در کشور زیاد است و کنترل این واحدها کار راحتی نیست.

رییس کارگروه صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان این‌که باید با کارخانه‌هایی که تخلف می‌کنند به شدت برخورد شود، اظهار کرد: زمانی که یک کارخانه پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو و همچنین نشان سازمان استاندارد را دارد نباید هیچ‌گونه نگرانی در مورد مصرف آن کالا وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین